اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

طرح‌های جدید اداره کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی اعلام شد؛

فضاسازی فرهنگی کتابخانه‌ها، طرح سفیر هدایت و کتابخانه‌های همراه راهیان نور

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: فضاسازی فرهنگی کتابخانه‌ها، سفیر هدایت و کتابخانه‌های همراه راهیان نور طرح‌های جدید اداره کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

فضاسازی فرهنگی کتابخانه‌ها، طرح سفیر هدایت و کتابخانه‌های همراه راهیان نور
به گزارش خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسن علایی مدیر کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن اشاره به برگزاری سومین نشست کارشناسان فرهنگی نهاد در تاریخ پنجم و ششم مهر ماه در مشهد مقدس، طرح‌های فضاسازی فرهنگی کتابخانه‌ها، سفیر هدایت و کتابخانه همراه اردوهای راهیان نور را طرح‌های جدیدی عنوان کرد که در این گردهمایی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

علایی ادامه داد: یکی از مباحثی که بصورت جدی در این گردهمایی پیگیری خواهد شد بحث فضاسازی فرهنگی کتابخانه ها است که با موافقتی که دبیرکل انجام داده اند، ان شاء الله اجرایی خواهد شد و از این پس برای هر کتابخانه یک نقشه فرهنگی خواهیم داشت که شامل یادمان شهدای آن محله، دعای مطالعه، پوسترهای فرهنگی، نماز خانه و پخش اذان و سایر فعالیت‌های فرهنگی است که از طرف ستاد مبلغ 560 میلیون تومان به این امر اختصاص یافته است.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای مهمی که در این گردهمایی به آن می پردازیم راه اندازی یک کتابخانه استاندارد کودک با توجه به شرایط استان و نیازهایی که وجود دارد در محل کتابخانه های مرکزی استان ها است.

مدیر کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه ها همچنین گفت: بحث دیگری که در این نشست به آن خواهیم پرداخت راه اندازی کتابخانه‌های همراه در اردوهای راهیان نور در جهت ارتقا فرهنگ مطالعه و معرفی کتاب‌های دفاع مقدس است.

علایی در ادامه افزود: «سفیر هدایت» طرح جدید و کاملا اجتماعی است که در حقیقت نوعی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در محیط غیر مجازی است. یعنی در حقیقت فعالان بحث کتاب و کتابخوانی متمرکز شده و در کنار یکدیگر یک شبکه اجتماعی گسترده را تشکیل می‌دهند.
علایی در پایان ارتقای شاخص های فرهنگی کتابخانه ها را از دیگر مباحثی برشمرد که دراین گردهمایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول