اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

دیانی با اشاره به تدفین شهید گمنام در دانشگاه سمنان:

شهدا الگوی فرماندهان و افسران جنگ نرم هستند؛ تقدس دانشگاه‌ها با حضور شهیدان

خبرگزاری فارس: عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان، شهدا را الگوی فرماندهان و افسران جنگ نرم دانست و از عطرآگین شدن دانشگاه‌ها با حضور شهیدان سخن گفت.

شهدا الگوی فرماندهان و افسران جنگ نرم هستند؛ تقدس دانشگاه‌ها با حضور شهیدان
میکائیل دیانی، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور و دانشجوی دانشگاه سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: حضور شهدا در دانشگاه محیط دانشگاه را به دانشکده ایثار و ظلم ستیزی مبدل می‌کند.

وی با بیان اینکه قطعا دانشگاه شهدا، دانشگاه ارزش‌هاست و شهادت را باید بالاترین ارزش در انقلاب اسلامی ما دانست، تصریح کرد: مفهوم ایثار و شهادت حضوری پویا و پایا در صحنه سیاسی فرهنگی است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه ما بر این باوریم شهیدان به عنوان صاحبان حیات جاودان و یادگاران ارزش‌های اسلامی همواره در یادها و خاطره‌ها خواهند ماند، خاطرنشان کرد: حضور شهدا گمنام در دانشگاه سمنان افتخاری برای این دانشگاه است که یادگاران دفاع از شرف و حیثیت کشور را در خود جا داده است؛ از سوی دیگر حضور شهدا در دانشگاه خود دانشکده ایثار و ظلم ستیزی، عدالت‌جویی و استکبارستیزی است.

دیانی تدفین شهدا در دانشگاه را حرکتی ارزشمند دانست و افزود: ما به پاس حضور شهدا در دانشگاهمان اگر سجده شکر بجای نیاوریم بی‌انصافی کرده‌ایم.

وی دانشگاه را صحنه جهاد علمی و تزکیه نفس عنوان کرد و اظهار داشت: بزرگترین جهادگران شهیدانند که صحن دانشگاه را رها کرده و با رفتن به میدان‌های جنگ و اهدای خون خود، درخت اسلام را آبیاری کردند تا ما بتوانیم در کمال آسایش در جهاد علمی امروز فعال باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا شجره طیبه‌ای هستند که حضورشان در دانشگاه تقدس این مکان را چند برابر می‌کند، اظهار داشت: دانشگاه خانه این عزیزان است و وجود آنها زیارتگاه عشاق دانشجوست و ما به عنوان پیشگامان عرصه جنگ نرم باید حضور آنها را قدر بدانیم.

به گفته وی، دانشجویان می‌توانند با الگوگیری از شهدا در همه زمان‌ها و صحنه‌های مبارزه و جهاد، مسیر راه منظومه‌های عشق و اسوه‌های کمال را طی کنند.

دیانی با اشاره به مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام دانشگاه سمنان که قرار است فردا برگزار شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مراسم در هفته اول مهر ماه برگزار می‌شود و طبق قاعده هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان در این هفته در دانشگاه حضور پیدا نمی‌کنند اما باید اذعان کنم که خیل زیادی از دانشجویان فقط به خاطر حضور شهید و تشییع پیکر مطهر شهدا طی دیروز و امروز به دانشگاه آمده‌اند تا استقبال شایسته‌ای از این وجود مقدس صورت بگیرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول