اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

وزارت بهداشت:

اولین آمبولانس دریایی در خلیج فارس به آب انداخته میشود

خبرگزاری فارس: وزارت بهداشت اعلام کرد: آمبولانس دریایی هرمز در خلیج فارس به آب انداخته میشود.

اولین آمبولانس دریایی در خلیج فارس به آب انداخته میشود
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمدشکاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با بیان این مطلب، افزود: سفارش شناور مجهز به 3 تخت حمل بیمار که تمام تجهیزات پزشکی و اورژانسی در آن باشد طی قراردادی به یک شرکت سازنده برای ساخت واگذار شد. 

شکاری با اشاره به اینکه، طراحی و ساخت این پروژه به طور کامل توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است، افزود:‌ طول این شناور 12متر، عرض 42/4 متر و با هزینه بیش از 450 میلیون تومان ساخته می‌شود.

وی با اشاره به مراحل نصب تجهیزات این آمبولانس خاطر نشان کرد:‌ سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی این شناور نیز به شکلی طراحی شده است که به سهولت بتواند با ساحل و مراکز امدادی ارتباط برقرار کند.

ئییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان انتقال بیماران از جزایر استان هرمزگان به مرکز درمانی فوق تخصصی استان را یکی از کارکردهای تاثیرگذار در تامین سلامت جزیره نشینان عنوان کرد و افزود:  قابلیت حمل 3 بیمار، 2 خدمه و 8 همراه در شناور آمبولانس هرمز وجود دارد و تجهیزات داخلی آمبولانس بر اساس استانداردهای لازم برای حمل بیمار در آمبولانس درمانی تعبیه شده است.

شکاری ابراز کرد: این شرکت کشتی سازی با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، اقدام به تولید آمبولانس دریایی با گنجایش انتقال 3 بیمار به صورت همزمان را داشته است و امکان جانمایی تجهیزاتی نظیر شوک، تنفس ترکیبی، نوار قلب را داشته و در سامانه ناوبری آن نیز تجهیزات راهبری دریایی در شب به کار گرفته می‌شود.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول