اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

یادداشت اجتماعی/

کارکردها پلیس باید در چهارچوب ولایتمداری باشد

خبرگزاری فارس: در بعد شرح وظایف، کارکردهای پلیس مطلوب باید در چهارچوب ولایتمداری یا تدبیر و فرمان‌محوری که لازمه یک سازمان نظامی با تبعیت از فقه مترقی مکتب اهل بیت است، باشد.

کارکردها پلیس باید در چهارچوب ولایتمداری باشد
سرهنگ رضا غنی‌لو رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا در یادداشتی درباره فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کارکردهای پلیس، این کارکردها را در چهارچوب ولایتمداری تعریف کرد.

متن کامل این یادداشت چنین است:

مقام معظم فرماندهی کل قوا در مراسم فارغ‌التحصیلی اخیر دانشگاه پلیس تأکید داشتند بر اینکه نیروی انتظامی باید هم مظهر اقتدار و نظم و هم مظهر مهربانی، رأفت و رحمت در جامعه باشد.

برای عملیاتی و اجرایی کردن منویات ابلاغی نیروی انتظامی شایسته است ابتدا در جهت ارتقاء منابع انسانی خود که باید نسخه تجویزی را اعمال نمایند، حرکت نمود و سپس بر شیوه اجرا شرح وظایف ذاتی نگاه جامع‌الاطرافی صورت گیرد.

در بعد درون سازمانی یافته‌های علم و مدیریت پیشاپیش تکلیف را روشن نموده است. قبل از هر اقدامی بر اساس اهداف و شرح و وظایف سازمان باید گزینش اصلح و شایسته‌ را مد نظر قرار داد به نحوی که شاخص‌هایی مانند قوت جسم و هوش و فراست بالاتر از متوسط قشر تحصیل کرده جامعه و سعه صدر و ظرفیت روحی قابل قبول می‌تواند از اتلاف هزینه‌ها پس از ورود به سازمان بکاهد و سرمایه‌گذاری شایسته‌ای باشد.

بعد از گزینش شایسته باید آموزش‌های کاربردی و مهارتی همراه با دانش‌افزایی و تصحیح بینش‌های قبل از استخدام در دستور کار قرار گیرد.

بدیهی است که در سازمان برای نگهداشت سرمایه‌های انسانی خوب و آموزش دیده خود باید متوسل به انگیزش‌های مادی و معنوی در طول خدمت شود که در اینجا نقش نهادهای روحیه‌ساز پررنگ می‌گردد و در نهایت منابع انسانی باید قبل از رهایی از سازمان نسبت به انتقال تجربه و کادرسازی بجای خود اقدام نمایند تا با احترام و پاسداشت زحمات به افتخار بازنشستگی نائل آیند و به عنوان پیشکسوتان سازمان همواره ارتباط سازمانی با آنها حفظ و از نظراتشان بهره‌مند شد.

موارد فوق شمه‌ای گذرا از اقدامات معطوف به ارتقاء کیفیت منابع انسانی است.

اما در بعد شرح وظایف و کارکردها پلیس مطلوب باید در چهارچوب ولایتمداری یا تدبیر و فرمان‌محوری که لازمه یک سازمان نظامی با تبعیت از فقه مترقی مکتب اهل بیت است اهتمام ورزیم.
 
در ضلع بعدی قانون بعنوان میثاق ملی مجوز و چراغ راه ما در احقاق مردم است فلذا پلیس مطلوب قانون‌شناس و قانون رفتار است در ضلع سوم دانش پایه بودن سازمان و اقدامات سیستمی و مبنائی باید بر پرکاریهای بدون خروجی غلبه نماید و در ضلع آخر باید بدانیم که سازمان پلیس همانگونه سردار فرماندهی محترم ناجا تأکید می‌نماید همواره باید سازمان انسانی و انسان سازمانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهد و این شدنی نیست مگر اینکه توصیه‌های اخلاقی شرع  را نصب‌العین کلیه اعمال خود قرار دهیم و آنرا از سطح گفتار و شعار صرف به رفتارهای عینی تبدیل نمائیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول