اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح؛

برکات اعجاب‌آور دفاع مقدس در بیداری اسلامی منطقه آشکار است

خبرگزاری فارس: ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: دفاع مقدس امروز نه تنها الگوی مقاومت ملت ایران بلکه با نفوذ به فراسوی مرزهای، تبلوری منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای یافته و دستاوردهای و برکات اعجاب آور خود را در صحنه بیداری اسلامی و انقلاب‌های مردمی، ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی ملت‌ها آشکار ساخته است.

برکات اعجاب‌آور دفاع مقدس در بیداری اسلامی منطقه آشکار است
به گزارش خبرگزاری فارس، ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت پنجم مهرماه سالروز عملیات طریق القدس و شکست حصر آبادان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

هفته دفاع مقدس در هر سال فرصتی است تا آحاد ملت ایران اسلامی مقطع تاریخی جنگ تحمیلی 8 ساله قدرت‌های استکباری علیه انقلاب و نظام را باز خوانی و از صحنه‌های آموزنده و الهام بخش آن عبرت بگیرند.
پنجم مهر ماه سال 1360 یکی از صحنه‌های سترگ و از جمله رخدادها و رویدادهای افتخار آمیزی است که بازبینی و تبیین آن به خصوص برای نیروهای مسلح کشور می‌تواند بسیار معنا دار و جهت بخش باشد.

در چنین روزی رزمندگان سلحشور و غیرتمند ایران اسلامی، پس از عبور از روزهای سخت آغازین سال جنگ که با حذف بنی صدر از صحنه مدیریت کشور مصادف گردید با فرمان پیرجماران در یک عملیات غرور انگیز حصر آبادان را شکستند و قلب امام (ره) و امت را شادمان ساختند.

عملیات طریق القدس، نقطه عطف درخشانی در تاریخ دفاع مقدس ملت ایران به شمار می‌رود، رخدادی بزرگ که حاصل وحدت تعامل، هماهنگی‌ و اراده مشترک فرماندهان ارتش دلاور و سپاه سلحشور اسلام در طراحی و اجرای آن به حساب می‌آید. تحولی نوین که ابتکار عمل را در اختیار رزمندگان اسلام قرار داد و وضعیتی توام با تدبیر و عقلانیت و متناسب با الزامات و مقتضیات صحنه نبرد را شکوفا و با خلق پیروزی شگفت انگیزی همچون فتح المبین بین المقدس، کربلای 5 و الفجر 8 و ... جهاد پیروزمندانه دفاعی امت حزب الله تحت فرماندهی و مدیریت امام خمینی (ره) و الگویی برای مقاومت و ایستادگی، برابر استکبار جهانی و ابرقدرت‌های شرق و غرب تبدیل کرد.

در شرایطی که درسی‌امین سال گرامیداشت حماسه طریق القدس و شکت حصر آبادان قرار داریم یاد و خاطره جمعی از فرماندهان گرانقدر و شجاع ارتش و سپاه در این عملیات را که طی سانحه هوایی به شهادت رسیدند پاس داشته و با ذکر نام نورانی اشان، به ارواح پاک و مطهر آن، عزیزان و یکایکا شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درود می‌فرستیم و از خدای متعال برایشان علو درجات مسئلت می‌کنیم.
1- امیر سرلشکر شهید ولی الله فلاحی (جانشین ستاد مشترک ارتش)
2- سردار سرلشکر پاسدار شهید یوسف کلاهدوز (قائم مقام فرماندهی سپاه)
3- سردار سرلشکر پاسدار سید محمد جهان آرا (فرمانده سپاه خرمشهر)
4- امیر سرتیپ شهید موسوی نامجو (وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)
5- امیر سرتیپ خلبان شهید جواد فکوری (مشاور جانشین ستاد مشترک ارتش)
 
اینک در هنگامه‌ای که ملت ایران به شکرانه سربلندی در 8 سال دفاع مقدس، جای جای میهن اسلامی را به عطر یاد شهیدان و تجلیل از یادگاران آن حماسه ماندگار عطرآگین ساخته است، فرصت را مغتنم شمرده و نکاتی را یادآوری می‌کنیم:
 
1- دفاع مقدس همچون نگینی بر تارک تاریخ حماسه، ایثار و آزادگی ایران اسلامی می‌درخشد و نماد وحدت و یکپارچگی ملی و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و مظهر اراده ایرانیان غیور در پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های و آرمان‌های بلند حضرت امام (ره) و شهیدان همیشه جاوید در این نبرد 8 ساله به شمار می‌رود.

2- وحدت هماهنگی و هم افزایی نیروهای مسلح به ویژه یکپارچگی ارتش و سپاه منشاء و پیشرفت و افزایش توان دفاعی و بازدارندگی کشور بوده و استمرار و تعمیق آن همواره خرسندی و افتخار ملت و یاس و ناامیدی دشمنان را در پی دارد.

3- یادگاران و پیشکسوتان ارجمند و تاریخ ساز دفاع مقدس و اسوه‌های جهاد و مقاومت ملت ایران در عرصه نهادینه سازی فضلیت‌ها و آموزه‌های اسلامی در جامعه بیش از پیش به صحنه آمده و با مشارکت همراهی و همدلی سازمان‌ها و نهادهای مسئول، فرهنگ مقاومت و آمادگی دائمی برای رویارویی با دشمن را در جای جای میهن اسلامی زنده و جاری نگه دارند.
 
4- جهاد خستگی ناپذیر، خلاقه و نوآورانه نیروهای مسلح در عرصه‌های علمی و دفاعی تا دست یابی به موقعیت ممتاز بین المللی و تامین الزامات و مقتضیات صنعت دفاعی و نظامی، با بهره گیری از تجارب 8 ساله دفاع مقدس و با اتکاء به امدادهای الهی و روحیه و تفکر بسیجی استمرار یابد و روز به روز قدرت و توان دفاعی و فناوری‌های راهبردی کشور افزوده گردد.

5- آحاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تجدید میثاق با امام راحل (ره) و شهیدان عزیز و بیعت با ولی امر مسلمین و مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای در راستای تحقق آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای آن در جهان اسلام از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده و آماده هر گونه فداکاری و جانفشانی می‌باشند.

6- زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و بزرگداشت رزمندگان و جانبازان و احترام جدی نسبت به خانواده‌های معزز آنان رسالتی مقدس و وظیفه‌ای است مستمر که اهتمام نسبت به آن سبب برکات بی شمار برای جامعه امروز و فردای ایران اسلامی خواهد شد.

7- دفاع مقدس امروز نه تنها الگوی مقاومت ملت ایران بلکه با نفوذ به فراسوی مرزهای، تبلوری منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای یافته و دستاوردهای و برکات اعجاب آور خود را در صحنه بیداری اسلامی و انقلاب‌های مردمی، ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی ملت‌ها آشکار ساخته است و با ابطال افسانه‌ شکست ناپذیری ابرقدرت‌های و به چالش کشیدن نظام سلطه در حال تبادل به یک فرهنگ جهانی است.

در پایان بار دیگر تاکید می‌شود ایمان، بصیرت، دشمن شناسی دشمن ستیزی، ایثارگری، شهادت طلبی معنویت گرایی، ولایت، پذیری، ولایت مداری و مردمی بودن از شاخه‌های منحصر به فرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که صیانت از آن بی تردید و سر بلندی ما را در تحقق رسالت، ماموریت و وظایف خطیر محوله تضمین خواهد کرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول