اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

فرمانده ناجا:

نیروی انتظامی باید به سمت مدرن‌سازی حرکت کند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی انتظامی باید به سمت مدرن‌سازی حرکت کند زیرا این موضوع مسئله مهم و مورد نیاز است.

نیروی انتظامی باید به سمت مدرن‌سازی حرکت کند
به گزارش خبرنگار انتظامی فارس،‌ سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در بازدید از دهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی  بیان داشت: بازدید مقام معظم رهبری از دانشکده انتظامی و توجه ویژه ایشان به پیشرفت‌های حاصل شده در نیروی انتظامی حکایت از توفیقات حاصل شده در این نیرو دارد.
 
وی بیان داشت: همه تلاش ما اعتلای کشور و تبادل نظر با دیگر کشورهاست. خوشبختانه تاکنون با بیش از 10 کشور جهان ارتباط علمی برقرار شده که این می‌تواند نشان از توان انتظامی و علمی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.
 
احمدی‌مقدم افزود: ما در تبادل علم به فکر درخواست از دیگر کشورها نیستیم بلکه رسیدن به اعتلای آزادی در دیگر کشورها مهمترین هدف ما محسوب می‌شود.
 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مهمترین مؤلفه جمهوری اسلامی ایران استقلال است اظهار داشت: استقلال مهمترین مؤلفه جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید لذا رسیدن به استقلال اقتصادی، علمی و فرهنگی می‌بایست مد نظر قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: دنیای امروز منطقی براساس توازن قوا دارد که عنصر اصلی آن دانش و اقتصاد است. خوشبختانه کشور ایران و به ویژه نیروی انتظامی این پیام مهم را دریافت کرده و در سند چشم‌انداز خود به دنبال رسیدن به یک پلیس مدرن، کارآمد و با قابلیت‌های علمی بالاست که بتواند برای دیگر کشورها الگوساز باشد.
 
احمدی‌مقدم اظهار داشت: افتخار می‌کنیم هرچه در نیروی انتظامی وجود دارد حاصل توانمندی کشور است هرچند که ما معتقد به تبادل علم بوده و بر این باوریم که باید از دانش دیگر کشورها نیز بهره برد اما در این باب خط قرمزی برای ما تعریف شده که مهمترین محور آن عدم وابستگی علمی و یا مورد تهدید قرار گرفتن از سوی دیگر کشورهاست.
 
وی  با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات پلیس گفت: این نمایشگاه مرکز برقراری ارتباط مابین نخبگان و مراکز تولیدی است که خوشبختانه در سال گذشته این مهم با استقبال روبرو شد و امسال با افزایش 30 درصدی روبرو شد. ما به دنبال ایجاد فضایی برای محققان کشور هستیم تا به صورت رایگان بتوانند پیشرفت‌های علمی خود را در اختیار کشور بگذارند.
 
فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مجرمان حرفه‌ای شده‌‌اند و با بهره‌گیری از تکنولوژهای جدید اقدام به ارتکاب جرم می‌کنند گفت: پلیس و مردم باید مجهز شوند و مورد آموزش قرار بگیرند تا بتوانند از خود دفاع کنند. پلیس نمی‌تواند برای همه مردم امکانات امنیتی را به صورت صددرصدی فراهم آورد لذا افراد باید از خود و خانواده خود با استفاده از تجهیزات ایمنی محافظت کنند.
 
احمدی مقدم گفت: ما به دنبال ایجاد سامانه امنیت خصوصی هستیم تا با برقراری ارتباط آن با نیروی انتظامی هستیم که در این راستا زیرساخت‌ها در حال تهیه است و مردم می‌توانند به یک شبکه گسترده اطلاع‌رسانی برای ایجاد امنیت تبدیل شوند.
 
وی تصریح کرد: از آنجایی که ما نیازمند رقابت و حضور در مجامع بین‌المللی هستیم برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون این نمایشگاه می‌تواند مشوق بسیار مناسبی برای تولید کنندگان و عرضه کنندگان محسوب شود. با ایجاد چنین فضای تولیدکنندگان ما می‌توانند در بازار جهانی معرفی شده و از دیگر تولید کنندگان جهانی سبقت بگیرند.
 
فرمانده ناجا اظهار داشت: جمهوری اسلامی پایگاه مناسبی برای برگزاری این دست از نمایشگاه‌ها است و می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود اسم خود را در تقویم‌های بین‌المللی به ثبت برساند.
 
سردار احمدی‌مقدم ادامه داد: دستاورد دفاع مقدس تشکیل حلقه‌های استقلال بود باید کشورهای دیگر بدانند که تحریم‌ها برای ما پرفایده بوده است و توسعه علمی را برای ما رقم زده است. ما به دنبال رخوت و تنبلی نیستیم لذا ادامه این روند می‌تواند ما را به خودکفایی کامل برساند و کشورهای تحریم کننده را از بازار ایران محروم کنند.
 
وی گفت: خوشبختانه امروز براساس توانمندی علمی ایجاد شده در نیروی انتظامی به جرات می‌توان گفت که هیچگونه نیاز علمی در نیروی انتظامی در کشور وجود ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی به سیستم هوشمند کارتهای سوخت اشاره کرد و گفت: این یک پروژه ملی است که ایران توانست با همکاری نیروی انتظامی و دیگر سازمانها مصرف 10 میلیون مازاد بنزین را مدیریت کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول