اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان خبر داد:

مصرف 66 درصدی برق زنجان در بخش صنعت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه در حدود 50 درصد برق تولیدی این استان ‌در بخش صنعت و 16 درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: 66 درصد از برق تولیدی استان زنجان در بخش صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود.‌

مصرف 66 درصدی برق زنجان در بخش صنعت
 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر اسکندری ظهر امروز در دیدار سفیر ژاپن با مسئولان استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان از موقعیت مطلوبی برای ترانزیت برق برخوردار است.
وی با اشاره به حمایت‌های مسئولان استان به ویژه استاندار از ایجاد صنایع مرتبط با برق در زنجان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در صنایع تکمیلی برق در زنجان انجام شده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان از فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای احداث نیروگاه در استان زنجان خبر داد و افزود: چندین نیروگاه برق در استان در حال احداث است.
وی با اشاره به اینکه سه نیروگاه برق با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است، گفت: دو نیروگاه نیز برای شهرستان ابهر تعریف شده است.
 در ادامه این دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: دو درصد از محصولات کشاورزی ایران در استان زنجان تولید می‌شود.
محمدرضا نهاوندی‌پور شرایط جوی استان را دارای دو منطقه نیمه گرمسیری و سرد و خشک اعلام کرد و افزود:  در حدود 2 میلیون و 300 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طارم زنجان آب و هوای نیمه گرمسیری دارد، تصریح کرد: بیش از 65 نوع محصول کشاورزی در طارم زنجان تولید می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین از تولید 4 هزار تن ماهی در استان زنجان خبر داد و گفت: میزان مصرف ماهی در استان نیز همین مقدار است، که البته نسبت به ژاپن پایین است.
وی با اشاره به اینکه تولیدات دامی استان زنجان بیش از نیاز مردم استان است، گفت: تولیدات دامی اعم از گوشت قرمز و سفید، مازاد بر نیاز استان صادر می‌شود.
همچنین در ادامه این دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی نیز از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان گزارشی را ارائه داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول