اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد:

وجود بیش از 3هزار کالک عملیاتی دفاع مقدس در مرکز اسناد وزارت جهاد کشاورزی

خبرگزاری فارس: کارشناس حفظ آثار وزارت جهاد کشاورزی از وجود 3 هزار و 500 نقشه و کالک عملیات‌های دفاع مقدس در این مرکز و سازماندهی و ذخیره‌سازی آنها در رایانه خبر داد.

وجود بیش از 3هزار کالک عملیاتی دفاع مقدس در مرکز اسناد وزارت جهاد کشاورزی
حجت‌ ترشیزی، کارشناس حفظ آثار وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه «اسناد افتخار» در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و کتاب باشگاه خبری فارس «توانا»، بیان داشت: از سال 82 مرکز اسناد وزارت جهاد کشاورزی آغاز به کار کرد و در این راستا به شناسایی، جمع‌آوری، سازماندهی و ذخیره‌سازی فعالیت اسنادی پرداخت.

وی اضافه کرد: این مرکز تاکنون 2 میلیون سند جهادی در دفاع مقدس را شناسایی کرده که از این تعداد یک میلیون سند سازماندهی و بیش از 700 هزار سند نیز در مرکز اسناد وزارت جهاد کشاورزی ذخیره‌سازی شده است و این اسناد در قالب یک نرم‌افزار قابل جست‌وجو است.

ترشیزی ادامه داد: در نخستین نمایشگاه «اسناد افتخار» 15 سند جهادی رونمایی شده است که در دومین نمایشگاه حدود 20 سند نقشه پشتیبانی و مهندسی جهاد رونمایی شده که اکثر آنها در قالب سند مکتوب، نقشه و تاریخ شفاهی است.

وی با بیان اینکه 5 سند تاریخ شفاهی مرکز اسناد وزارت جهاد کشاورزی در نمایشگاه «اسناد افتخار» در معرض نمایش قرار گرفته است، افزود: تاکنون 3 هزار و 500 نقشه و کالک عملیاتی پیشتیبانی و مهندسی جنگ شناسایی شده است که دفتر امور ایثارگران وزارت جهاد در صدد ساماندهی و ذخیره‌سازی رایانه‌ای آنها برآمده است.

ترشیزی در پایان بیان کرد: تعدادی از نقشه‌ها و کالک‌های عملیات دفاع مقدس در دومین نمایشگاه «اسناد افتخار» در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول