اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

وزارت کشور از کلانشهر شدن قزوین حمایت کند

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین خواستار حمایت وزیر کشور از برنامه کلانشهر شدن قزوین شد.

وزارت کشور از کلانشهر شدن قزوین حمایت کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح پنج پروژه شاخص شهرداری قزوین که در سالن اجتماعات قائم برگزار شد، بیان کرد: شهر قزوین برنامه‌های تئوری فراوانی را مانند طرح جامع ناحیه‌ای، طرح مجموعه شهری، طرح‌های تفصیلی شهر قزوین و دستور 21 محلی را پشت سر گذاشته که این برنامه‌ها پشتوانه مدیریت شهری است.
وی ادامه داد: بر اساس چشم‌انداز تعریف شده قزوین باید یک شهر تاریخی با جاذبه گردشگری، شهر بازرگانی و دانشگاهی شود و در این راستا کارگروه قزوین + 20 تشکیل شد که 20 موضوع در پایان سال 88 انتخاب و با خرد جمعی، این پروژه‌ها به شورای شهر ارائه شد و به تصویب شورای شهر رسید.
شهردار قزوین اضافه کرد: کار پروژه‌ها از ابتدای سال 89 آغاز شد و بر اساس احترام به خواسته‌های مردم دقت ویژه‌ای شد تا برنامه زمان‌بندی، انحرافی از مسیر نداشته باشد و برای اجرای پروژه‌ها نیاز به تأمین مالی با نگاه توسعه پایدار بود بنابراین لازم بود کار نوینی شود.
وی عنوان کرد: همراهی با موسسات مالی، استفاده از صندوق‌های زمین و سرمایه، فروش اوراق مشارکت و خرید زمین در سرفصل کاری وجود داشت؛ ما در شهر قزوین به لحاظ قیمت زمین و مسکن مقام دوم و پنجم را طی 15 سال گذشته داشتیم و همیشه مدیریت شهری از تهدید این قیمت بالا استفاده کرده بود از این‌رو زمین‌هایی در محدوده شهری خریداری شد و حال شهرداری صاحب منابع ملکی بود که برای تأمین منابع مالی فرصتی را ایجاد می‌کرد.
نصرتی توضیح داد: احداث یک‌هزار و 700 واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت که پیمانکاران انتخاب شدند و دو ماه است فعالیت آغاز شده و کار 20 درصد پیشرفت دارد و 11 برج مسکونی یکی از سرمایه‌گذاری‌هایی است که آینده منابع مالی شهر قزوین را تأمین می‌کند.
وی تأکید کرد: برای این مهم نیاز بود که جایگزین مدیریت واحد شهری، مدیریت متحد شهری شود که این امر نتیجه بسیار خوبی داشت و با این شعار، همدلی و مشارکت آغاز شد و ورود به تملک بافت هادی آباد، حاج چروک و شهید انصاری غربی صورت گرفت و برنامه دو تا سه ساله برای اجرای پروژه‌ها مدنظر است.
شهردار قزوین افزود: قزوین شهری در کنار پایتخت، کنار قطب صنعتی البرز و با 2 هزار و 500 هکتار باغ سنتی و کشاورزی مناسب است که با توجه به این ویژگی‌ها، سرمایه‌گذاران ترغیب شدند و حدود 400 میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری انعقاد قرارداد شد.
وی یادآور شد: بازسازی سعدالسلطنه، ایجاد 9 تقاطع غیرهمسطح و چندین پارک و بلوار در دستور کار قرار گرفت و امروز دو تقاطع و مرکز کنترل ترافیک، مرکز دفن بهداشتی زباله و کارخانه آسفالت 160 و 120 تنی به بهره‌برداری رسید.
نصرتی در ادامه خواستار حمایت وزیر کشور در اجرای چند پروژه شد و گفت: پروژه انتقال پادگان در قزوین در مراحل نهایی است، پروژه خرید فرودگاه در مراحل پایانی است، پروژه متروی هشتگرد به محمدیه در مرحله کمیسیون ماده 32 است، کمربندی جنوب قزوین در کمیسیون ماده 32 است و انتقال پساب به باغستان سنتی و پارک یک‌هزار و 400 هکتاری باراجین از جمله پروژه‌هایی است که نیاز به حمایت وزارت کشور دارد.
وی اعلام کرد: برنامه کلان شهر شدن قزوین ششمین موضوعی است که در سطح ملی نیاز به حمایت وزارت کشور دارد.
شهردار قزوین تأکید کرد: بخش اعظم پروژه‌های شهرداری قزوین باقی مانده است که نیاز به همراهی و مشارکت دستگاه‌ها و مردم قزوین است تا به نتیجه مطلوب برسیم.
وی با تشکر از مدیران گفت: از مدیران شهرداری و استان که با مدیریت شهری همراه هستند و همچنین دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی و تمام مردمی که در این شهر سختی‌های حرکت‌های عمرانی را  پذیرفتند و با ما همراهی کردند، تشکر کرده و عذرخواهی می‌کنیم از تمام سختی‌هایی که در دو سال گذشته باعث شدیم و ان‌شاالله برنامه پنج ساله شورا در دو تا سه سال آینده به اتمام می‌رسد و نتایج خوبی را که لایق مردم شهیدپرور قزوین است را به دست می‌آوریم.
در ادامه مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر اظهار کرد: شرکت سازندگی انصار از شرکت‌های تابعه موسسه مالی و اعتباری مهر است که در کنار مجموعه‌هایی که در این استان و شهر نقش آفریدند به تحقق چند پروژه مهم کمک کردند.
غلامحسن تقی نتاج افزود: موسسه مالی و اعتباری مهر با دارا بودن 6 هزار همکار در سراسر کشور و 8 میلیون سپرده‌گذار و سهام‌دار این افتخار را دارد سپرده‌های آحاد جامعه را جذب کرده و در خدمت رشد و توسعه اقتصاد کشور قرار دهد.
وی عنوان کرد: رویکرد ما در تمام استان‌ها این است منابع جذب شده در هر استان در خدمت توسعه پروژه‌های همان استان قرار گیرد از این‌رو باید از سپرده‌گذاران این استان نیز تشکر کنیم و برای توسعه هرچه بیشتر این استان و دیگر استان‌ها موسسه مالی و اعتباری مهر که در آینده نزدیک به بانک مهر اقتصاد مبدل می‌شود، آمادگی دارد در خدمت اقتصاد استان‌ها باشد.
در پایان این مراسم لوح‌ تقدیری از سوی وزیر کشور به استاندار قزوین تقدیم شد و از شهردار، اعضای شورای شهر، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین و فرمانده انتظامی استان قزوین با اهدای لوحی، تقدیر شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول