اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

آیت الله هاشمی شاهرودی در آغاز درس خارج فقه خود عنوان کرد؛

«بیداری اسلامی» زمینه تعلیم گسترده معارف اهل بیت(ع) را فراهم میکند

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توجه جدی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان در کنفرانس بیداری اسلامی اظهار داشت: بیداری اسلامی زمینه را برای تعلیم و تعلم وسیع‌تر فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) آماده کرده است.

«بیداری اسلامی» زمینه تعلیم گسترده معارف اهل بیت(ع) را فراهم میکند
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه در مسجد محمدیه واقع در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، بیداری اسلامی را در چند دهه اخیر بی‌نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: علمای اسلامی به ویژه روحانیت شیعه وظیفه دارند آنچه از این تحولات مربوط به زندگی انسان‌هاست، به شکل قانونمند، نظام‌مند و قابل اجرا درآورند تا همه جوامع اسلامی از آن بهره‌مند شوند.
وی درباره بی‌تفاوتی نسبت به بیداری اسلامی هشدار داد و افزود: امروز بسیاری از کشورها تشنه معارف اهل بیت علیهم‌السلام هستند، ‌اگر به این نیاز آنان پاسخ داده نشود،‌ دشمنان اسلامی الگوهای اسلام انحرافی و سیستم حکومتی خودشان را به آنها ارائه می‌کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تنها در صورت معرفی اسلام درست در همه ابعاد می‌توانیم در مقابل این خطر جدی بایستیم، تصریح کرد: بسیاری از نظام‌های فقهی، حقوقی، قضایی، اقتصادی، اداری و سیاسی در قوانین کشور ما وارد شده اما بسیاری از آنها هنوز در جریان‌های عمیق بحث‌های حوزوی قرار نگرفته است و ضرورت دارد که این گونه مباحث در دروس خارج و تحقیقات علمی حوزه مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تاکید بر توجه جدی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان در کنفرانس بیداری اسلامی اظهار داشت: بیداری اسلامی زمینه را برای تعلیم و تعلم وسیع‌تر فرهنگ و معارف اهل بیت علیهم‌السلام آماده کرده است، لذا امروز باید تلاش و کوشش بیشتری در نشر معارف اهل بیت (ع) صورت بگیرد.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول