اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

جمهوری آذربایجان گرفتار در تنش دیپلماتیک ترکیه رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فارس: بعد از تشدید بحران در روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم در ترکیه سفیر ترکیه در جمهوری آذربایجان تاکید کرد باکو باید در کنار ترکیه قرار بگیرد.

جمهوری آذربایجان گرفتار در تنش دیپلماتیک ترکیه رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آسیا پالس کلیج تصریح کرد ترکیه بخاطر اشغال اراضی آذربایجان ۱۸سال است که مرزهای خود با ارمنستان را بسته است و اکنون نوبت آذربایجان است که در روابط با رژیم صهیونیستی  تجدید نظر کند.
 سفیر ترکیه در آذربایجان در ادامه با اشاره به خط لوله نفتی جیهان افزود رژیم صهیونیستی باید خط لوله باکو تفلیس جیهان را به یاد داشته باشد و مشکلات احتمالی را در نظر بگیرد. طبق آمار رسمی جمهوری آذربایجان ۲۰ درصد نیاز نفت این رژیم را از طریق خط لوله جیهان تامین می کند.
همچنین به همان میزان نفت قزاقستان از بندر آکتائو به باکو و توسط خط لوله باکو تفلیس جیهان به ترکیه و از آنجا به رژیم صهیونیستی حمل می شود .  از طرفی حجم مبادلات تجاری رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان در سال گذشته بالغ بر دو  میلیارد دلار یعنی دو برابر حجم معاملات تجاری ترکیه با آذربایجان بوده است.
 رژیم صهیونیستی نقش مهمی را در فروش تسلیحات نظامی و جاسوسی به باکو ایفا می کند و قرارداد های نظامی زیادی را نیز با جمهوری آذربایجان دارد . 
در واکنش به اظهارات کلیج، میکائیل لاون لوتمدن سفیر رژیم صهیونیستی در باکو گفت روابط کشورهای جهان در چهارچوب منافع دوجانبه شکل می گیرد و منافع طرف ثالث نباید بر روابط استراتژیک آذربایجان اسرائیل تاثیر بگذارد. آذربایجان هنوز موضع شفافی در قبال درخواست ترکیه نشان نداده است.
انتهای پیام /


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول