اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

نمایشگاه «اسناد افتخار» در کتابخانه ملی گشایش یافت

تشکر امام خمینی از نیروی هوایی و ساقط‌کردن هواپیمای عراقی توسط افسر شهربانی

خبرگزاری فارس: در نمایشگاه «اسناد افتخار» در سازمان گنجینه اسناد و کتابخانه ملی ایران متن پیام تشکر امام راحل(ره) از کارکنان نیروی هوایی و هوانیروز و گزارش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از انهدام یک فروند ناوچه اژدرافکن عراقی توسط ناوچه پیکان به چشم میخورد.

تشکر امام خمینی از نیروی هوایی و ساقط‌کردن هواپیمای عراقی توسط افسر شهربانی
به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب باشگاه خبری فارس «توانا» نمایشگاه «اسناد افتخار» امروز با حضور سردار سوداگر رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، اسحاق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرامرزی رئیس مرکز ملی اسناد و کتابخانه دفاع مقدس، نجفی معاون فرمانده نیروی انتظامی در بخش پژوهش و معاون وزیر اطلاعات در امور پژوهش در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گشایش یافت.
 
در این نمایشگاه نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای با عناوین همچون «سیدمحمد صنیع‌خانی»، «نورانی»، «مهدی زین‌الدین»، «علیرضا موحد دانش»، «حاج سعید جان‌بزرگی» و «حسن آبشناسان» در معرض نمایش گذاشته شده است.
 
در بخش آثار مکتوب این نمایشگاه آثاری همچون «سه روز محاصره»، «نفت و خون»، «کلمات در خط مقدم»، مجموعه «نیمه پنهان ما»، «جنگ نرم در همین»، مجموعه «رسم خوبان»، «پل»، «مدرسه انقلاب» و «فتنه‌گران و فتنه» در معرض نمایش و دید علاقه‌مندان به اثار مکتوب قرار گرفته است.
 
در نمایشگاه «اسناد افتخار» بنرهایی مخصوص عملیات آفندی بیت‌المقدس (طرح عملیاتی کربلای 3)‌، متن پیام تشکر امام راحل(ره) از کارکنان نیروی هوایی و هوانیروز در تاریخ 3/5/67، نامه تشکرآمیز ریاست جمهوری وقت ایران آیت‌‌‌الله العظمی خامنه‌ای در خصوص عملیات شهادت‌طلبانه خلبانان شجاع نیروی هوایی، سرلشکر عباس دوران، دستور فرمانده نیروی رزمی 421 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمانده ناوچه جوشن در رابطه انهدام یک فروند OSI کلاس نیروی دریایی عراق در تاریخ 1/8/59 به تصویر کشیده شده است. 

از دیگر اسناد نمایشگاه «اسناد افتخار» می‌توان به متن پیام تشکرآمیز مقام معظم رهبری از خلبانان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سندهای مربوط به سپهبد قرنی، گزارش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از انهدام یک فروند ناوچه اوزا و یک فروند ناوچه اژدرافکن عراقی توسط ناوچه پیکان در تاریخ 16/8/59، گزارشات نیروی دریایی ارتش از تحرکات نظامی عراق قبل از آغاز جنگ تحمیلی، گزارش نیروی دریایی ارتش ایران از انهدام سکوی نفتی البکر و الامیه عراق در تاریخ 16/8/59 اشاره کرد.
 
اسنادی از آب‌گرفتگی چکمه‌ای (منطقه شلمچه)، تصاویر و گفت‌وگوهایی با مصاحبه‌شونده‌هایی همچون ناصر ابراهیمی امین با موضوع عملیات والفجر 8 و طرح پل خضر نبی(ع) و حسینعلی عظیمی (پدافند آبی در مناطق عملیات‌ها)، مکاتبه رئیس دفتر نخست‌وزیر با رئیس دفتر مجلس شورای اسلامی در خصوص قصد نیروهای عراقی برای حمله مجدد به خرمشهر، نامه‌های مردمی در کمک و حمایت از جبهه‌ها (با پی‌نوشت رئیس جمهور وقت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌‌ای)، اقرار سفیر نروژ در سوئد به تجاوز عراق به ایران در جنگ تحمیلی، اسناد دوران دفاع مقدس با موضوع نیرو‌های عراقی توسط فرانسه و انگلیس و کمک دولت‌های عربی، گزارش نقص قرارداد 1975 الجزیره توسط صدام حسین در نمایشگاه «اسناد افتخار» در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
 
در این نمایشگاه تصاویری از حضور مقام معظم رهبری در میان نیروهای ژاندارمری، ساقط شدن هواپیمای عراقی توسط یک افسر شهربانی، حضور فرماندهان نیروی انتظامی در عرصه دفاع مقدس، نیروی انتظامی و حضور در جبهه‌های دفاع مقدس (تیپ ایثار شهربانی ج.ا.ا) و شهدای آن برای آگاهی عمومی بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است.
 
به گزارش (توانا) نمایشگاه «اسناد افتخار» امروز به مدت 3 روز در سازمان گنجینه اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دایر است.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول