اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای فیلم‌های آمریکاستیزانه؛

صنعت سینما شانه به شانه بیداری اسلامی حرکت کند

خبرگزاری فارس: تحولاتی که بسیاری از فیلمسازان نوید آن را می‎دهند پیشرفت فیلم‎های آمریکاستیزانه و ضدصهیونیستی است که به طور قطعی تحولات اخیر همچون بیداری اسلامی در آن بی‌تأثیر نیست.

صنعت سینما شانه به شانه بیداری اسلامی حرکت کند
محمد طادی  امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد ابعاد دولت ستیزانه فیلم آمریکایی اظهار داشت: موسیقی هرگز متوقف نمی‎شود، بر اساس یک داستان واقعی همراه با فیلمنامه‌ای بسیار قوی است، قصه درباره پسری (گابریل) است که در نوجوانی به خاطر اختلاف با پدرش (هنری) از خانه فرار می‎کند.
وی افزود: در ظاهر داستان فیلم در رابطه با ارتباط موسیقی و تأثیر بر حافظه است، اما کارگردان این اختلاف خانوادگی را به سیاست پیوند زده، در چند جای فیلم کارگردان به شدت به سیاست‎های جنگ‌طلبانه آمریکا حمله کرده و این دیالوگ‎ها به مرور در فیلم آنقدر زیاد شده که بیننده متوجه می‎شود که موضوع اختلاف گابریل با پدرش در اصل همین مسائل سیاسی بوده است.
یکی از منتقدان و فیلم‌سازان در تلویزیون و سینما با اشاره به اینکه این فیلم سال‎های 1990 تا 1968 را روایت می‎کند و فیلم‌ساز مشکلات مردم آمریکا در این سال‎ها را به گونه‎ای به تصویر می‎کشد، که تماشاگر در ذهن خود این وقایع را با مسائل روز آمریکا مطابقت می‎دهند، بیان داشت: در چند جای فیلم نویسنده با دیالوگ‎های بسیار تند به نیکسون و سیاست‎هایش حمله می‎کند، ماجرای رسوایی و اتر گیت را مطرح می‎کند و اینکه مردم آمریکا تا چه اندازه فریب سیاست مداران آمریکایی را خورده‎اند و از خیانت دولت سخن می‌گویند.
وی در بیان نشانه‌های دولت ستیزانه کارگردان در فیلم گفت: در جایی از فیلم گابریل و دوستانش با همکاری هم در اجرای کنسرتی که او نوازنده‎اش بود پرچم آمریکا را به آتش می‎کشند، پدر گابریل از این کار بسیار ناراحت می‎شود و بعد از برگشت گابریل به خانه درگیری لفظی تندی بین آنها روی می‌دهد، دیالوگ‎های بسیار مهمی در این درگیری لفظی بین پدر و پسر رد و بدل می‎شود، یکی طرفدار سیاست‎های آمریکا (پدر) و دیگری منتقد به آن(گابریل).
طادی با اشاره به قسمت‌هایی از این فیلم اظهار داشت: در قسمتی از فیلم پدر بیان می‎کند، امروز با این کار روی من تف انداختی، من جنگیدم تا از این پرچم دفاع کنم و گابریل در جواب من پرچمی که آدم‌هایی مثل من رو به جنگ می‎فرستد، می‎سوزانم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این فیلم می‎تواند در آمریکا جایزه‌ای کسب کند، تصریح کرد: موسیقی هرگز متوقف نمی‎شود، فیلم خوش ساخت و خوبی است، اما به خاطر دید انتقادی که به سیاست‎های آمریکا دارد بعید می‎دانم، که موفق به دریافت جایزه‎ای جدی به ویژه در آمریکا شود.
به گزارش فارس، همه این تأثیرگذاری‎ها و تاثیرپذیری‎ها از آن جایی است که این وسیله ارتباطی با عواطف، اخلاق، فرهنگ و اعتقادات مردم سروکار دارد و قادر است، افکار و اعتقادات خاصی را به مخاطبان خود القا کند و اینکه از آغاز پیدایش تا به امروز هر دم عرصه‎های تازه‎ای را فتح کرده و در عرض یک سده توانسته به طور مداوم حوزه‎های نفوذ خود را گسترش دهد.
آنچه از تاریخ سینما بر می‎آید آن است که کشمکش بین سیستم‎های اجتماعی و سیاسی، فرهنگ‎ها و جهان بینی‎ها، نقش عمده و تعیین کننده‎ای در شکل‌گیری جنبش‎ها و فرم‎های سینمایی بازی می‌کنند.
از جمله تحول شگرفی که سینمای جهان را تحت تأثیر قرار می‎دهد، حوادث اخیر در جهان است که از آن به عنوان بیداری اسلامی یاد می‎شود، که برخی از کارگردانان ایران و همچنین جهان را به فکر این واداشته که فیلم‎هایی در این مورد بسازد و بسیاری از کشورهای اسلامی نیز از این امر استقبال کرده‌اند حتی این امر در کشورهای که دولت‌مردان آن برضد اسلام و مسلمانان اقدام می‎کنند، مشهود است.
به گزارش فارس، سینمای جوان پر رونق‎ترین‏، پربارترین و جنجالی‎ترین تاریخ را پشت سر گذاشته و به نحوی در کلیت تاریخ قرن بیستم جای گرفته و در واقع سینما تاریخ به معنای گسترده‎تری حضور دارد که البته همواره بر آن فشار اعمال می‎کند، تاریخی که دنیای جنگ و انقلاب، تحولات فرهنگی، جامع شناسی، سبک زندگی، ژئوپلتیک تأثیر عوامل جغرافیایی بر سیاست و اقتصاد جهانی را در بر دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول