اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

گزارش فارس از پایان دوره آموزشی شعر انقلاب برای جوانان؛

استعدادهای جوان میتوانند در سطوح بالای شعر کشور مطرح باشند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل موسسه شهرستان ادب گفت: استعدادهای جوانی که در این دوره سه روزه با آنها مواجه شدم، با کمی توجه، تشویق و راهنمایی میتوانند در سطوح بالای شعر کشور مطرح باشند.

استعدادهای جوان میتوانند در سطوح بالای شعر کشور مطرح باشند
به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه اختتامیه نخستین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب (آفتابگردانها) که به همت  موسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار شده بود بعد از ظهر دیروز در ورامین با حضور شاعران پیشکسوت و جوان کشور به کار خود پایان داد.

حضور شاعران مطرح و پیشکوست کشور محمد علی بهمنی، سعید بیابانکی، ناصر فیض، مصطفی محدثی خراسانی و  محمدسعید میرزایی در کنار شاعران جوان و موفق کشور و شعرخوانی آنها گرمای ویژه‌ای به مراسم بخشیده بود.

در این مراسم علی محمد مودب مدیر عامل موسسه شهرستان ادب به تشریح برنامه‌های موسسه پرداخت و برگزاری این اردوی سه روزه را سرآغازی برای فعالیت‌های بعدی موسسه دانست وی همچنین با اشاره به محتوا متفاوت و اشعار خلاقانه شاعران جوان گفت: در طول این دوره سه روزه در خلال کارگاه‌ها و یا محفل‌های ادبی با اشعاری مواجه شدم که مرا شگفت زده کرد این استعدادهای جوان با کمی توجه، تشویق و راهنمایی می‌توانند در سطوح بالای شعر کشور مطرح باشند.

محمد علی بهمنی نیز که به عنوان این میهمان ویژه در این برنامه حضور داشت حضور کنار شاعران جوان را موجب انتقال انرژی و ایجاد شور جوانی‌ دانست و افزود: برگزاری دوره‌های اموزشی این چنینی پیوسته باعث ارتقای شعر در کشور می‌شود و همچنین از اهتمام مسئولان موسسه شهرستان ادب قدردانی کرد وی همچنین انتخاب نام این دوره را بسیار دقیق و مناسب دانست و افزود شاعران و به خصوص شاعران جوان به معنی حقیقی افتابگردانند چرا که پیوسته در حرکت به سوی نور و پاکی هستند.

محمد مهدی سیار، رضا شیبانی، مرتضی حیدری آل کثیر، محمدحسین نعمتی ، مبین اردستانی، مجید سعدآبادی، امید مهدی‌نژاد، محمدرضا وحیدزاده، کاظم رستمی، محمد کشاورز از شاعران مطرح و جوان کشور نیز در این مراسم به شعرخوانی پرداختند.

میلاد عرفانپور مدیر دفتر شعر موسسه نیز طی سخنانی گزارشی از نحوه برگزاری دوره آموزشی و آمار مربوط به کلاس‌های اموزشی و .. و همچنین به تداوم ارتباط موسسه با اعضا در قالب ارسال کتاب و جزوات آموزشی و نقد اشعار اعضا اشاره کرد و  تشریح برنامه‌هایی که در طول مدت برگزاری دوره اموزشی که یک سال به طول خواهد انجامید پرداخت.

وی همچنین از برگزاری مراسم اختتامیه دوره و انتخاب و معرفی نفرات برتر نخستین دوره اموزشی شعر جوان کشور (آفتابگردانها) در شهریور ماه سال 91 خبر داد.

وحید جلیلی مدیر موسسه و نشریه فرهنگی راه نیز که میهمان ویژه این مراسم بود طی سخنانی ضمن اشاره به پتانسیل عظیم شعر و ادبیات انقلاب اسلامی از حضور موثر شاعران نوجوان و جوان را نشانه ماندگاری و زنده بودن آرمان‌های انقلاب در میان نسل جوان دانستند و نسل جوان شعر انقلاب را را بسیار امید بخش و موثر دانستند.

با اتمام این مراسم اردوی سه روزه آموزشی شعر جوان انقلاب به پایان رسید.

شایان ذکر است موسسه فرهنگی شهرستان ادب از ساعات اولیه روز پنج شنبه 31 شهریور ماه پذیرای شاعران جوان انقلاب اسلامی بود که هر کدام از شاعران دعوت شده به دوره آموزشی از استانهای مختلف کشور در موسسه حضور داشتند و در طول این دوره آموزشی از حضور شاعران و اساتید پیشکسوت در قالب کارگاه های اموزشی استفاده شد دکتر سنگری ،اسماعیل امینی ، جواد محقق و مصطفی علی پور و زهیر توکلی از اساتید دعوت شده برای برگزاری این کارگاه ها بودند.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول