اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال جاری در اصفهان؛

سامانه آموزشی فرزندان عشایر راه‌اندازی شده است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال جاری سامانه آموزشی فرزندان عشایر موجود در مناطق مختلف اصفهان در سیستم کامپیوتری راه‌اندازی شده و در آبان ماه جاری تمام اطلاعات این اشخاص در این سامانه وجود دارد.

سامانه آموزشی فرزندان عشایر راه‌اندازی شده است
نجیمه باجلان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در سال جاری وضعیت تحصیل فرزندان عشایر ساماندهی می‌شود و راه‌اندازی سامانه آموزشی فرزندان عشایر به منظور شناسایی و آموزش این قشر از جامعه است.
وی به مطرح شدن وضعیت تحصیل عشایر در شورای راهبردی نهضت سواد‌آموزی اشاره کرد و افزود: این موضوع چندین بار در این شورا مطرح شده و تصمیماتی توسط نماینده وزارتخانه و مدیرکل امور عشایر استان در این راستا گرفته شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد دانش‌آموزان عشایر موجود در استان در سال تحصیلی صفر است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع بر اساس تصمیمات گرفته شده در این زمینه و بر اساس سازماندهی وزارتخانه، نمایندگی برای این موضوع تعلق نمی‌گیرد.
وی به اقدامات صورت گرفته در استان به منظور پیگیری امور تحصیلات عشایر اشاره کرد و ادامه داد: در معاونت آموزش ابتدایی یک کارشناس برای این موضوع اختصاص داده شده و از ابتدای اردیبهشت ماه جاری عشایر بی‌سواد لازم‌التعلیم و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در این قشر از جامعه شناسایی شده‌اند.
باجلان با اشاره به اینکه در حال حاضر این موضوع در اصفهان به صورت جدی پیگیری می‌شود، تاکید کرد: بودجه و اعتبار مورد نیاز برای شناسایی این افراد توسط وزارتخانه تأمین شده و شناسایی عشایر بی‌سواد لازم‌التعلیم و عشایر پایه اول ابتدایی موجود در سطح استان به صورت ویژه دنبال می‌شود.
وی اضافه کرد: تا‌کنون 118 نفر از عشایر لازم‌التعلیم بی‌سواد و 66 نفر از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در سطح استان شناسایی شده‌اند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان به انجام اقدامات لازم برای ورود این افراد به پایه اول ابتدایی اشاره کرد و بیان داشت: در مرداد ماه جاری برای آمادگی این افراد برای ورود به پایه اول ابتدایی کلاس‌های دو زبانه برگزار شده و سنجش مرحله ورود به کلاس اول نیز برای این قشر از جامعه اجرا شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه آموزشی فرزندان عشایر سطح استان گفت: در سال جاری سامانه آموزشی فرزندان عشایر موجود در مناطق مختلف اصفهان در سیستم کامپیوتری راه‌اندازی شده و در آبان ماه جاری تمام اطلاعات دانش‌آموزان عشایر در این سامانه وجود دارد.
باجلان اظهار داشت: در حال حاضر دانش‌آموزان عشایر مناطق فریدون‌شهر، سمیرم، شهرضا، چادگان و جرقویه سفلی شناسایی شده‌اند و سامانه آموزشی آنها در حال راه‌اندازی و آماده شدن است.
 انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول