اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از ۲۸ روز اعتصاب؛

کارگران متروی اهواز به کارگاه‌ها باز می‌گردند

خبرگزاری فارس: مدیر طرح قطار شهری اهواز گفت: با پرداخت بخشی از مطالبات، کارگران قطار شهری اهواز امروز به کارگاه‌ها باز می‌گردند.

کارگران متروی اهواز به کارگاه‌ها باز می‌گردند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کارگران قطار شهری اهواز از ششم شهریور ماه امسال در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات هفت ماهه خود دست از کار کشیدند و کارگاه‌های متروی اهواز نیز در این مدت تعطیل بود.
مدیر طرح قطارشهری اهواز و پیمانکار این پروژه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهوازاظهار داشت: بخشی از مطالبات کارگران تامین شده و با پرداخت آن کارگران امروز به کارگاه‌های خود باز می‌گردند.
وی افزود: پرداخت سه ماه از مطالبات کارگران در دستور کار است که از چهارشنبه آغاز شده و تا امروز ادامه می‌یابد.
محسنی ادامه داد: برای آغاز به کار پروژه قطارشهری اهواز حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حقوق کارکنان اختصاص دارد.
وی خسارت تعطیلی کارگاه‌های قطار شهری را در مدت اعتصاب کارگران حداقل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
کارگران قطار شهری اهواز که از ششم شهریور ماه در اعتصاب بودند، اعلام کردند تا پرداخت حداقل چهار ماه از مطالبات خود حاضر به بازگشت نیستند اما تحقق بخشی از خواسته آن‌ها حدود یک ماه طول کشید.
مشکل مطالبات معوقه کارگران به اختلاف میان کارفرمای پروژه قطارشهری اهواز (سازمان قطارشهری اهواز) و پیمانکار (شرکت کیسون) باز می‌گردد.
پیمانکار از عدم اختصاص اعتبار ناراضی است و مشکلات مالی را عامل اصلی عنوان می‌کند و سازمان قطارشهری نیز بدهی به پیمانکار را کاملا رد و پیمانکار را متهم می‌کند که اعتبارات را صرف خرید ماشین آلات کرده و حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول