اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مسجدسلیمان خبر داد:

سرمایه‏گذاری600 میلیون دلاری در کارخانه آلومینیوم

خبرگزاری فارس: فرماندار مسجدسلیمان از سرمایه‏گذاری بیش از 600 میلیون دلار در فاز نخست کارخانه آلومنیوم‏سازی مسجدسلیمان خبر داد.

سرمایه‏گذاری600 میلیون دلاری در کارخانه آلومینیوم
محمد خانچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار داشت: در فاز نخست 600 میلیون دلار و برای کل مجتمع 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.
وی با اشاره به اشتغال زایی این کارخانه در فاز نخست برای مسجدسلیمان بیان کرد: فاز نخست مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در هنگام کار یک هزار و 500 نفر را مشغول به کار خواهد کرد و پس از بهره‏برداری کامل از هر چهار فاز طرح و شرکت‏های جانبی 5 هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.
فرماندار مسجدسلیمان گفت: این طرح صنعتی 40 ماه پس از کلنگ‌زنی به بهره‏برداری آزمایشی می‏رسد و هشت ماه پس از آن بهره‏برداری رسمی و نهایی از آن آغاز خواهد شد.
وی تاکید کرد: شش ماه پس از بهره‏برداری از فازهای نخست، فاز دو نیز به بهره‏برداری می‏رسد و همین روند برای فازهای سه و چهار نیز تکرار خواهد شد.
خانچی تصریح کرد: اکنون تمام فعالیت‌های اجرایی این پروژه با بازشدن LC آن در بانک آغاز خواهد شد و قرار است در مدت 42 ماه ساخته شود و به بهره‏برداری برسد.
فرماندار مسجدسلیمان گفت: قرار است در این کارخانه سالانه 350 هزار تن آلومینیوم تولید شود و یکی از موارد مثبت این طرح، استفاده از تکنولوژی 400 کیلو آمپر است که مورد تاکید ما نیز بود.
خانچی عنوان کرد: این کارخانه در مدت ساخت 3 هزار نفر را به طور مستقیم مشغول خواهد کرد و هنگام بهره‏برداری و آغاز به کار قادر خواهد بود برای یک هزار و 100 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد کند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول