اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت و نفت و گاز پارس:

چینی‌ها چند درصدی در پارس جنوبی عقب هستند

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت و نفت و گاز پارس گفت: چینی‌ها در شرایط کنونی چند درصدی از جدول زمان‌بندی پروژه‌هایشان در پارس جنوبی عقب هستند.

چینی‌ها چند درصدی در پارس جنوبی عقب هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهندس موسی سوری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: کشور و دولت تصمیم گرفته‌اند که تمام فازهای باقی‌مانده را به اتمام برسانند.
وی افزود: برای به اتمام رساندن این فازها باید موانعی مانند کبود منابع مالی که وجود دارد را برطرف سازیم، که فعلاً نیز با کمک بانک‌ها، اوراق و منابع مردمی توانسته‌ایم فازها را پیش ببریم.
سوری اعلام کرد: ما به جزء فاز یازده که به چینی‌ها داده بودیم که چهار سال از آن می‌گذرد مابقی فازها را به هیچ کشور خارجی واگذار نکرده‌ایم و همگی در اختیار پیمانکاران داخلی قرار گرفته شده است.
مدیر عامل شرکت و نفت و گاز پارس عنوان کرد: باید در برنامه پنجم در بخش تولید گاز در پارس جنوبی به میزان تولید حداکثری دست پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: هشت فاز جدید و شش فاز قدیم هم اکنون در دست پیمانکاران داخلی است و تنها فاز دوازده که چهار سال پیش واگذار شده به یک شرکت خارجی معتبر که زیر نظر پتروپارس است واگذار شده است.
سوری ادامه داد: شرکت و نفت و گاز پارس به دنبال اخراج و دفع شرکت‌های خارجی در پارس جنوبی نیست و حتی از نگاه توسعه ملی حذف خارجی‌ها نه از اهداف نظام و نه از سیاست کشور است.
وی اضافه کرد: دنیای هزاره سوم دنیای تعاملات است و ما هم باید از کشورهای فعال در عرصه گاز و نفت درس‌هایی بیاموزیم و برای توسعه خود به کار گیریم.
مدیر عامل شرکت و نفت و گاز پارس اذعان کرد: ما به هیچ عنوان به دنبال حذف صد درصدی نیستیم، فقط می‌خواهیم اهرم توسعه ملی و نبض توسعه و مدیریت و اقتدار توسعه ملی را در دست بگیریم تا اگر کشورهای خارجی کم کاری کردند ما به دنبال آنها نرویم و خود را درگیر آنان نکنیم و بتوانیم به توسعه خود ادامه بدهیم و حتی بتوانیم نیروی انسانی مجرب هم به کشورهای خارجی صادر نماییم.
وی در مورد عقب‌ماندگی چینی‌ها در بعضی پروژه‌ها یاد کرد و گفت: چینی‌ها در شرایط کنونی چند درصدی از پروژه‌هایشان در پارس جنوبی عقب هستند که اخیراً در نشستی که با وزیر نفت داشتند قرار شده تا دو هفته آینده برنامه جبرانی بدهند و پروژه‌های خود را تکمیل نمایند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول