اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با فارس:

طرح کشور فلسطینی برای تثبیت آمریکا و تطهیر ابومازن است

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل کشور مستقل فلسطینی، فریب آمریکا برای تثبیت خود و اسرائیل در منطقه و تطهیر محمود عباس است.

طرح کشور فلسطینی برای تثبیت آمریکا و تطهیر ابومازن است
پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره ارائه طرح تشکیل کشور فلسطینی به سازمان ملل اظهار داشت: اسرائیلی‌ها تا الان نشان داده‌اند که قصد معامله با فلسطینی‌ها را ندارند مگر اینکه از جای دیگری به آنها فشار بیاورند برای امتیاز دادن.

وی ادامه داد: این فشارها برای آن است که اسرائیل یک امتیاز حداقلی بدهد تا فرصتی برای تازه کردن نفس بیابد و پس از آن نیات شوم خود را با شدت بیشتری پیگیری کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: اسرائیل هنوز به چشم‌انداز نیل تا فرات می‌اندیشد و تصور اینکه اجازه دهد در کنار یا داخل سرزمین‌های اشغالی، کشوری فلسطینی تشکیل شود، خیالی بیهوده است.

سروری یکی از دلائل ارائه طرح تشکیل کشور مستقل فلسطینی را تطهیر شخص محمود عباس در چشم فلسطینیان و اعراب دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه مدت‌هاست زمان قانونی حکومت محمود عباس و تشکیلات خودگردان در کرانه باختری به پایان رسیده و مردم این منطقه همچون مردم غزه، هر روز بیشتر به حماس متمایل می‌شوند، آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند او را تطهیر کرده و تثبیت کنند.

وی با اشاره به اینکه ملت‌های منطقه از جمله ملت فلسطین از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته‌اند گفت: طبیعی است که انقلاب اسلامی در هیچ مقیاسی، سازش با متجاوزان به فلسطین و اشغالگران قدس را نمی‌پذیرد و ملت‌ها نیز براساس همین الگو حرکت‌های ضد اسرائیلی خود را ترتیب داده‌اند.

سروری با اشاره به درک این خط از سوی اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها اظهار داشت: آنها تلاش می‌کنند با طرح تشکیل کشور فلسطینی، مبارزه فلسطینی ـ اسرائیلی را به فلسطینی ـ فلسطینی تبدیل کنند و بین آنها اختلاف بیندازند تا به دست خودشان، تفرقه‌افکنی کرده باشند.

وی با بیان اینکه آنها به دنبال ایجاد تفرقه در منطقه درباره مسئله فلسطین هستند، گفت: آمریکا می‌خواهد از این طریق، دوباره بر منطقه مسلط شود و وضعیت خود را ساماندهی و تثبیت کند بنابر این با طرح تشکیل کشور فلسطینی می‌خواهد محبوبیت به دست آورد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه درباره اینکه چرا آمریکا با این طرح مخالفت کرده و می‌خواهد آن را وتو کند اظهار داشت: خنده‌آور و مضحک است که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها ابتدا این طرح را به عباس دادند و حالا با آن مخالفت می‌کنند تا با اصطلاح قدرت چانه‌زنی خود را افزایش دهند حال آنکه در همین طرح هم امتیازات آنچنانی پیشنهاد نشده است. هدف آنها از طرح چنین مسئله‌ای مهار تأثیر بیداری اسلامی بر اراضی اشغالی بود تا بتوانند نفس تازه کنند.

سروری با اشاره به اینکه تکیه‌گاه‌های اسرائیل در منطقه از دست رفته‌اند ادامه داد: اسرائیلی‌ها اصلا فکر نمی‌کردند سفارت آنها در مصر فتح شود بنابراین وقتی فهمیدند زمان برای آنها به پایان رسیده، تلاش کردند با طرح مسائل انحرافی، ظرفیت منطقه را به آن طرف بکشانند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در بحث تشکیل کشور فلسطینی گفت: ما باید موضع منطقی را داشته باشیم که بر پایه تصمیم ملت فلسطین است. جمهوری اسلامی ایران بهترین راه حل مشکل فلسطین را برگزاری رفراندوم با حضور همه فلسطینیان ساکن و آواره می‌داند و با هر حرکتی که مبارزه را به مذاکره و سازش تبدیل کند مخالف است چرا که این اقدام، انحراف از مسیر ملت فلسطین محسوب می‌شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول