اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

سردار همدانی در گفت‌وگو با فارس تأکید کرد:

غفلت متولیان فرهنگ و ادب در ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل جوان

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با بیان اینکه متولیان فرهنگ و ادب در ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل جوان غفلت کردند، گفت: امروزه در عرصه فرهنگ باید با همان فرهنگ دفاع مقدس به سمت جلو حرکت کنیم و زمانی این امر محقق می‌شود که دارای روحیه ایثارگری و همدلی باشیم.

غفلت متولیان فرهنگ و ادب در ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل جوان
سردار حسین همدانی، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص نقش اهالی فرهنگ و ادب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پایداری، بیان داشت: متأسفانه متولیان فرهنگی کشور و حتی مدیران و فرماندهانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و امروز در بخش‌ها و عرصه‌های فرهنگی به انجام فعالیت می‌پردازند، در این امر دچار غفلت شده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر هم‌اکنون در عرصه فرهنگ و ادب در کشور با همان رموز و موفقیت‌هایی که هشت سال دفاع مقدس داشته به انجام فعالیت بپردازیم، قطعاً موفق خواهیم بود چرا که یکی از موفقیت‌های فرهنگ دفاع مقدس این بود که ما اجازه نمی‌دادیم در صف مجاهدین کشور اختلاف ایجاد شود و وحدت وجود داشت.

* امروزه در عرصه فرهنگ باید با همان فرهنگ دفاع مقدس به سمت جلو حرکت کنیم

سردار همدانی با بیان اینکه روحیه ایثار و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس موج می‌زد، ادامه داد: امکانات، الزامات و نیازمندی‌هایی که در دوران هشت سال دفاع مقدس وجود داشت بسیار محدود بود اما هیچ مانعی برای رزمندگان ایجاد نمی‌کرد چرا که آنها به فرهنگ عاشورایی و حسینی معتقد بودند.

وی با بیان اینکه در زمان هشت سال دفاع مقدس با حداقل امکانات توانستیم مقابل همه قدرت‌های کفر و جهان استکباری مقابله کنیم، افزود: امروزه در عرصه فرهنگ باید با همان فرهنگ دفاع مقدس به سمت جلو حرکت کنیم و زمانی این امر محقق می‌شود که دارای روحیه ایثارگری، فداکاری، تعاون، همدلی و وفاق باشیم.

* نویسندگان همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به وظیفه خود عمل کنند

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: معتقدم تاکنون برای ترویج فرهنگ «ایثار و شهادت» و «پایداری و مقاومت» در بین نسل جوان و جامعه، کوتاهی و غفلت صورت گرفته است و این کوتاهی بیشتر به متولیان فرهنگی و آنهایی که امروز هنرمندان و رزمندگان جنگ نرم به شمار می‌روند، مربوط می‌شود چرا که رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس به وظیفه‌شان به طور مطلوب عمل ‌کردند.

وی در پایان بیان کرد: امروز هنرمندان جنگ نرم که رسانه‌ها، نویسندگان، خطبا و فیلمسازان هستند اگر همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به وظیفه خود عمل کنند قطع و یقین در عرصه مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی و عرصه جنگ نرم خواهیم توانست کارنامه قبولی داشته باشیم.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول