اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه: کشور فلسطین تنها با مقاومت تشکیل میشود نه با امتیاز دهی

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در واکنش به اقدام رئیس تشکیلات خودگردان مبنی بر ارائه درخواست به رسمیت شناختن کشور فلسطین به سازمان ملل تاکید کرد که کشور فلسطین تنها با مقاومت و پایان اشغالگری تشکیل خواهد شد.

هنیه: کشور فلسطین تنها با مقاومت تشکیل میشود نه با امتیاز دهی
به گزارش فارس، "اسماعیل هنیه" دیروز پس از اقامه نماز جمعه در جمع خبرنگاران گفت که رایزنی‌ها و تحرکات جاری در سازمان ملل پیرامون عضویت فلسطین در این سازمان به کرامت ملت فلسطین خدشه وارد می‌کند.
 
وی افزود: ملت فلسطین برای تشکیل کشور گدایی نمی‌کند، این ملت معتقد است که تشکیل کشور فلسطین در گرو پایداری و مقاومت است. 

هنیه تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم برای تشکیل کشور فلسطین گدایی کنیم، کشور گرفتنی است، نه دادنی و هرگز از طریق چانه زنی و امتیازدهی شکل نمی‌گیرد، کشور با مصوبات سازمان ملل تشکیل نمی‌شود، کشور پس از رهایی از یوغ اشغال تاسیس می‌شود.

بنابر گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هنیه همچنین تاکید کرد: ما خواهان تشکیل کشوری برخوردار از حاکمیت کامل هستیم، نباید این کشور به بهای تضییع حقوق حقه و اصول آرمان ملی فلسطینیان و در راس آنها حق بازگشت آوارگان به سرزمین خود شکل بگیرد.
 
وی ضمن انتقاد از طرح "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور فرانسه مبنی بر پذیرفته شدن فلسطین به عنوان عضو ناظر، آن را به مثابه نادیده انگاشتن حقوق ثابت ملت فلسطین خواند و گفت که این طرح هیچ سودی برای ملت فلسطین ندارد.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول