اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین:

ایمن‌سازی بهداشتی مدارس از الزامات است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: ایمن‌سازی بهداشتی مدارس در آستانه بازگشایی مدارس از الزامات و ضروریت‌های مورد توجه است.

ایمن‌سازی بهداشتی مدارس از الزامات است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدتقی دریتیم ظهر امروز در نشست با مدیران مدارس شهرستان نمین اظهار کرد: اگر نسبت به تأمین امنیت روانی و بهداشت فردی و اجتماعی بی‌توجه باشیم بیشترین ضربه را فرزندان و نوباوگان ما می‌بینند که این عمل شایسته و مطلوب به نظر نمی‌رسد.
وی به دفع بهداشتی و اصولی زباله‌های مراکز آموزشی و مدارس اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد در حفظ بهداشت فضای آموزشی به ویژه سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها بیشتر توجه کنیم تا مبادا زمینه شیوع بیماری‌های واگیردار فراهم شود.
دریتیم با انتقاد از وضعیت نابسامان زباله‌های غیربهداشتی روستاهای شهرستان نمین وظیفه شبکه بهداشت و درمان را در جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و سرکشی و مراقبت و رعایت موازین بهداشتی به ویژه در مناطق روستایی بسیار خطیر و با اهمیت توصیف کرد.
این مقام مسئول بر جلوگیری از هرگونه آلودگی در فضاهای عمومی و تربیتی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ما باید اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری‌ها را مورد توجه قرار دهیم تا مبادا دانش‌آموزی دچار بیماری و یا برخی گرفتاری‌ها شود.
به گزارش فارس، فرماندار نمین به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و ادامه داد: ما از مدیران مدارس انتظار داریم نسبت به پاکیزه نگه داشتن محیط مدرسه و سرکشی بر اماکن فروش و عرضه مواد غذایی و خوراکی در نزدیکی مدارس دقت لازم را داشته باشند.
وی عنوان کرد: در کنار مدیران مدارس از دستگاه‌های نظارتی نیز انتظار داریم دست‌فروش‌های اطراف مدارس را جمع‌آوری کرده و اجازه ندهند در این فضاها خوراکی‌های غیربهداشتی به فروش رسیده و زمینه بیماری دانش‌آموزان را فراهم کنند.
دریتیم گفت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در مورد نحوه صحیح رعایت مسایل بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها توسط رسانه ملی برای مردم از ضروریات است.
فرماندار نمین در ادامه سخنان خود مهر ماه را به عنوان ایام بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ایام خوش تحصیل علم و دانش و تربیت و تهذیب شایسته برشمرد و افزود: ما به تربیت نیرویی متعهد و متخصص نیاز داریم که بتوانند با استفاده از این دو بال ارزشمند آینده این نظام و انقلاب را تضمین کنند.
وی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در آموزش و پرورش در سال‌های اخیر تصریح کرد: انسداد بی‌سوادی، تلاش برای افزایش پوشش تحصیلی و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی از جمله اقدامات و فعالیت‌های مناسب انجام شده است که انتظار داریم امسال نیز با راهنمایی و هدایت مدیران مدارس، معلمان و مربیان به شایستگی اتفاق بیفتد.
دریتیم در پایان سخنان خود از مسئولان مرتبط با آموزش و پرورش خواست با توجه به بازگشایی مدارس در حل مشکل رفت و آمد دانش‌آموزان و سرویس آنها و کم شدن دغدغه خانواده‌ها در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.
به گزارش فارس، در این جلسه معاون اداره بهداشت و درمان نمین از اهالی خواست از مصرف مواد غذایی تاریخ گذشته و آب غیربهداشتی پرهیز کرده و در حد مقدور از آب آشامیدنی تصفیه شده استفاده کنند.
علی خوش‌نفس گفت: اکیپ‌های کنترل و نظارت این اداره سعی می‌کنند تمام واحدهای عرضه‌کننده مواد غذایی غیربهداشتی و دست‌فروش‌ها را در کنار مدارس و محیط‌های آموزشی و پرورشی جمع‌آوری کرده و اجازه دهند دانش‌آموزان با امنیت بیشتر تغذیه کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول