اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ادعای جدید معاون فرهنگی وزیر ارشاد؛

یکسال اخیر طلایی‌ترین دوران نشر دفاع مقدس بوده است

خبرگزاری فارس: معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون ذکر مصداق و شاخصه ‌خاصی گفت: به شهادت کار‌شناسان خبره حوزه کتاب نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکسال اخیر طلایی‌ترین دوران نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس بوده است.

یکسال اخیر طلایی‌ترین دوران نشر دفاع مقدس بوده است
به گزارش خبرگزاری فارس، بهمن دری معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاههای کتاب دفاع مقدس در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: همچنین دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از ۳ تا ۱۰ مهر ماه سال جاری با حضور ۸۰ ناشر و عرضه بیش از ۶۶۰۰ عنوان کتاب و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر مشهد مقدس و در مجتمع فرهنگی «آیه‌ها» بر پا می‌شود.
بهمن دری گفت: در حاشیه برنامه‌های مفصلی که برای گرامیداشت سی و یکمین سالگرد دفاع مقدس در نظر گرفته شده است ۳۱ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در کنار بازسازی عملیاتهای مهم هشت سال دفاع مقدس در ۳۱ استان کشور با حمایت وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

اهداف برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس از نگاه ارشاد

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی آشنایی هر چه بهتر فعالان حوزه نشر دفاع مقدس با آثار و منشورات این عرصه، آشنایی پدیداورندگان و نویسندگان و فعالان این عرصه با نیاز‌های مخاطبان و پیشرفت‌ها و امکانات موجود، ارزیابی عملکرد ناشران دفاع مقدس و ترسیم مسیر آینده و تهیه و تنظیم نقشه راه و سند چشم‌انداز در زمینه نشر کتب را از جمله مهم‌ترین اهداف بر شمرد و خاطر نشان کرد: تبادل نظر و آسیب‌شناسی نشر دفاع مقدس، تلاش برای شکل‌گیری و تکوین حوزه قوی و اثر گذار در مقابل جنگ نرم و جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، تقویت حوزه نشر به ویژه ناشران خصوصی فعال در جهت فروش بیشتر آثار دفاع مقدس، آشنایی ناشران با توزیع هر چه بهتر و ایجاد شبکه‌های پخش کتاب، تعامل ناشران با فعالان این حوزه جهت ارتقا کمی و کیفی آثار، برگزاری نشست‌های فرهنگی دربارهٔ چالش عای موجود، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به وسیله اثار مکتوب، زمینه سازی برای ایجاد کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس، تجهیز کتابخانه‌های عمومی با کتاب‌های جدید جنگ و انتقال مفاهیم ارزشمند به نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس به شمار می‌‌اید.

ادعای جدید؛ یکسال اخیر؛ طلایی‌ترین دوران نشر فرهنگ دفاع مقدس

دری با اشاره به شهادت کار‌شناسان خبره حوزه کتاب نشر ارزش‌های دفاع مقدس مدعی شد: یکسال اخیر طلایی‌ترین دوران نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس بوده است.

۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار وزارت فرهنگ و ارشاد برای خرید کتاب

بهمن دری معاون امور فرهنگی از اعتبار ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریالی برای شارژ بن کارت‌های خرید کتاب در نمایشگاه سال گذشته دفاع مقدس خبر داد و گفت: امسال نیز اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای دومین نمایشگاه ملی دفاع مقدس برای اقشار عادی و دارندگان تحصیلات دیپلم، فوق دیپلم، کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد، طلاب دینی و بسیجیان در نظر گرفته‌ایم.

رشد ۱۵ درصدی حضور ناشران در نمایشگاه دفاع مقدس

وی با بیان اینکه دومین نمایشگاه دفاع مقدس در ۲۵۰۰ متر مربع برپا می‌شود عنوان کرد: این نمایشگاه با حضور ۸۰ ناشر و ۱۱۰ غرفه به ارائه خدمات و عرضه کتاب می‌پردازد که از این تعداد ۵۰ ناشر خصوصی و ۳۰ ناشر دولتی هستند که این موضوع رشد ۱۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

تخفیف ۴۰ تا ۵۰ درصدی در دومین نمایشگاه کتاب مقدس

معاون امور فرهنگی با اشاره به تهسیلات فراهم شده در دومین نمایشگاه ملی کتاب مقدس تخفیف ۴۰ تا ۵۰ در صدی از سوی ناشران و وزارت فذهنگ و ارشاد اسلامی برای عموم مردم و تخصیص بن‌های خرید کتاب برای عموم به ویژه دانشجویان از تهسیلات فراهم شده در این دوره از نمایشگاه است.

اظهار امیدواری برای استقبال اقشار مختلف جامعه از نمایشگاه دفاع مقدس

بهمن دری اظهار امیدواری کرد با توجه به تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های ذی ربط و اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان رضوی و با همکاری سازمان حفظ اثار و نشر دفاع مقدس، سپاه، بسیج شاهد حضور و استقبال اقشار مختلف جامعه باشیم.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول