اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

عضو فهرست دولت قانون در گفت‌وگو با فارس:

شورای نخست وزیری درباره‌ آینده‌ نظامیان آمریکایی در عراق تصمیم گیری میکند

خبرگزاری فارس: یک عضو فهرست دولت قانون با بیان اینکه‌ اتخاذ تصمیم درباره‌ تمدید یا عدم تمدید توافقنامه‌ امنیتی جز‌‌ء اختیارات نخست وزیر عراق نیست ، اعلام کرد شورای نخست وزیری در آینده‌ ای نزدیک درباره‌ آینده‌ نظامیان آمریکایی در عراق تصمیم گیری خواهد کرد

شورای نخست وزیری درباره‌ آینده‌ نظامیان آمریکایی در عراق تصمیم گیری میکند
"حسین السنید" عضو برجسته‌ فهرست دولت قانون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد ، اعلام کرد: "نوری المالکی" نخست وزیر عراق به‌ تنهایی نمی تواند درباره‌ آینده‌ نظامیان آمریکایی در خاک عراق تصمیم بگیرد ، بلکه‌ باید شورای نخست وزیری که‌ نماینده‌ همه‌ جریانهای سیاسی در آن عضو هستند در این باره‌ موضعی را اتخاذ کنند.

وی افزود: جلسه‌ شورای نخست وزیری عراق با حضور نماینده‌ همه‌ جریانهای سیاسی در روزهای آینده‌ برگزار خواهد شد و در آن درباره‌ تمدید یا عدم تمدید توافقنامه‌ امنیتی با آمریکا تصمیم گیری خواهد شد.

السنید از اظهارات دو گانه‌ برخی گروها و چهره‌های سیاسی انتقاد کرد و گفت: برخی چهره‌های سیاسی ، وقتی با مقامات آمریکایی گفت‌وگو می کنند ، حضور نظامیان آمریکایی را باعث امنیت و آرامش شهرهای عراق می دانند اما وقتی پشت میکروفون قرار می گیرند موضع دیگری را اعلام می کنند.

عضو فهرست دولت قانون با بیان اینکه‌ تاکنون تنها موضع ائتلاف کردستان در قبال این مسئله‌ روشن است ، خاطرنشان کرد: همانطور که‌ گفتم هنوز هیچ کس حاضر به‌ موضع گرفتن در قبال این مسئله‌ نیست ، تنها ائتلاف کردستان به‌ شیوه‌ای رسمی اعلام کرده‌ که‌ از تمدید توافقنامه‌ امنیتی حمایت می کند.

هم اکنون حدود 47 هزار نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند که اغلب آنها وظیفه آموزش و تجهیز نیروهای عراقی را برعهده دارند اما با این حال نظامیان آمریکایی همواره‌ در عملیاتی که ادعا می کنند مبارزه با تروریسم است شرکت می کنند.

طبق توافقنامه‌ امنیتی بغداد - واشنگتن این نیروها باید تاپایان سال 2011 میلادی خاک عراق را پس از 8 سال اشغال ، به‌ طور کامل ترک کنند.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول