اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیلی میل عنوان کرد

فروش اطلاعات مردم انگلیس توسط مشاور رئیس پلیس لندن به مردوخ

خبرگزاری فارس: روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی عنوان کرد که نیل والیس یکی از مقامات اسبق روزنامه اخبار جهانی و مشاور ارشد رییس پلیس لندن، اطلاعات شهروندان انگلیسی را به جراید تحت مدیریت مردوخ می‌فروخته است.

فروش اطلاعات مردم انگلیس توسط مشاور رئیس پلیس لندن به مردوخ
به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی دیلی میل از راز دریافت دستمزد چند هزار پوندی توسط نیل والیس، یکی از مقامات اسبق روزنامه "اخبار جهانی" در زمان فعالیت در اسکاتلندیارد پرده برداشت.

وی که بعنوان مشاور ارشد سر پل استیونسون، رییس پلیس لندن فعالیت داشت، برای مدت یک سال 24 هزار پوند دریافت می‌کرد.

جزییات این پرداخت‌ها که از سوی موسسه رسانه‌ای "روپرت مردوخ" صورت می‌گرفته توسط شنود تماس‌های تلفنی در روزنامه "اخبار جهانی" بدست آمده است.

در زمان کنترل گفتگوهای تلفنی، وی معاون "اندی کولسون" سردبیر روزنامه "اخبار جهانی" بوده است.

دیلی تلگراف هم در گزارشی آورده است که احتمالا فروش اخبار و اطلاعات توسط این شخص به روزنامه‌های دیگر در زمان فعالیت در "اسکاتلندیارد" صورت گرفته است. وی اطلاعات شهروندان انگلیسی را به جراید تحت مدیریت "روپرت مردوخ" می‌فروخته است.

نیل والیس که به "مرد گرگ نما" معروف شده است، در سال 2009 "اخبار بین‌المللی" را ترک گفته و پس از یک ماه با قرارداد فعالیت دو روز در ماه به استخدام پلیس درآمد.

سر پل استیونسون، رییس پلیس لندن در پی رسوایی‌های مربوط به اتهام شنود مکالمات تلفنی توسط روزنامه‌های متعلق به شرکت "روپرت مردوخ" در انگلیس استعفا کرد. نیل والیس از دبیران سابق هفته نامه جنجال برانگیز “اخبار جهانی” پیش تر در پیوند با رسوایی شنود غیرقانونی دستگیر شده بود.

براساس گزارش‌ها پلیس لندن در ازای دریافت رشوه، اطلاعاتی درباره شهروندان انگلیسی را در اختیار هفته نامه یاد شده قرار داده بود.

استیونسون گفت دلیل استعفای او اتهاماتی درباره ارتباط پلیس و شرکت نیوز اینترنشنال است. او متهم شده است که نیل والیس، یکی از سردبیران سابق نیوز اینترنشنال، را به عنوان مشاور استخدام کرده است.

وی گفت که ارتباطش با این خبرنگار، ممکن است مانعی بر سر تحقیقات پلیس ایجاد کند. او افزود که اطلاعی از وسعت شنود مکالمات تلفنی نداشته است.

روزنامه "اخبار بین المللی"، متعلق به موسسه "روپرت مردوخ" اکنون متهم اصلی شنود مکالمات است.

انتهای پیام/ی
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول