اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) صورت گرفت؛

حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام

خبرگزاری فارس: در روز شهادت امام صادق (ع) با تشییع پیکر دو شهید گمنام در تهران عطریاس شهادت، فضای مقاومت سال 59 را زنده کرد.

حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، امروز یکشنبه دوم مهرماه در سالروز شهادت بنیانگذار تشیع جعفری با تشییع دو پیکر شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس در تهران با حضور پرشور آحاد مردم بار دیگر عطریاس شهدا فضای ولایی و مقاومت سال 59 را زنده کرد.

در این مراسم با حضور پرشور مردم و مسئولان کشوری و لشکری همچون سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، سردار سید محمدباقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و بسیاری از مسئولان نظام و انبوهی از مردم شهید پرور تهران از صبح امروز پیکر دو شهید گمنام را تا دانشکده صدا و سیما تا آرامگاه ابدی تشییع کردند.

مردم با در دست داشتن عکس‌هایی از امام و مقام معظم رهبری و خانواده شهدا با به همراه آوردن عکس فزرندان شهید خود معنویت خاصی به فضا بخشیده‌اند؛ آنها با بدرقه پیکر شهدا اشک فراق می‌ریزند و با ذکر یا حسین و یا زهرا در سوگ فرزند آل محمد حضرت صادق (ع) پیکر یادگاران دوران دفاع مقدس را بدرقه می‌‌کنند.

در میان جمعیت انبوه سیاهپوش، سیدی سفیدپوش با کوزه‌ای آب ساقی مردم تشنه لب شیفته مکتب اهل بیت بود

*مسئولان قدر خون شهدا را بدانند

این سید بزرگوار که به ساقی شهدا معروف است، در حالی که پابرهنه عاشقان حامل پیکر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس را با کوزه آب خود سیراب می‌کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، می‌گوید: من و دوستانم همیشه بعد از نماز جمعه به دیدار خانواده‌های شهدا می‌رویم زیرا احترام به خانواده شهدا ارج نهادن به راه شهدا است و ما باید ارادت خاصی به یادگاران شهدا داشته باشیم.

وی با شکرگزاری از خدای متعال که همچنان پابرجا بر راه شهدا گام برمی‌دارد، گفت: دست‌اندرکاران و مسئولان نظام قدر خون شهدا را بدانند و راز بقای این مملکت در خون پاک شهدا نهفته است. و هر چقدر راه و خون شهدا ارج نهاده شود مملکت‌مان نیز در آسایش و رفاه خواهد بود.

* با تمام بی‌مهری‌ها این انقلاب را به امام زمان (عج) تحویل می‌دهیم

سلامت که در هشت سال دفاع مقدس دچار ضایعه قطع نخاع شده است و در آسایشگاه ثارالله زندگی می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، می‌گوید: با تمام بی‌مهری‌هایی که به ما می‌شود همچنان حاضرم همین جان مجروحم را نیز نثار میهن و دینم کنم.

وی گفت: ما همچنان حافظ و عاشق خون شهدا هستم و به خاطر آرمان امام و انقلاب و خون شهدا باز می‌ایستیم تا این انقلاب را به دست امام زمان (عج) تحویل دهم.

در میان جمعیت پرچم‌داران، ارتشیان، فیلم‌برداران، عکاسان و خبرنگاران به تکاپو بودند. مردم اشک می‌ریزند و در حال خود هستند. کسی حال صحبت کردن ندارد. دختران و زنان سیاهپوش بدون توجه به مسیر حرکت می‌کنند مردم شعار می‌دادند در حالی که آفتاب همچنان بر پیکر شهدا می‌تابید.

*‌ تشییع شهدا یادآوری مقابله با استکبار جهانی است

در میان جمعیت پیرمرد ریش‌سفیدی با سربند یاحسین (ع) بر سر و پرچمی سبز در دست در جلوی پیکره شهدا گام برمی‌دارد؛‌ وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، می‌گوید: حال و هوای امروز تشییع پیکر شهدا یادآور مقابله با استکبارستیزی آمریکای جهانخوار است.

وی افزود: کلام امام هرگز فراموش نمی‌شود که از ولایت‌فقیه پشتیبانی کنید تا به مملکت‌تان آسیبی نرسد؛ انشاءالله که مسئولان و رئیس جمهور محترم‌مان همچنان مانند گذشته این مسیر را ادامه دهند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول