اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

افزایش 2 برابری مدارس قرآن کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از افزایش دو برابری مدارس قرآن استان در سال‌تحصیلی جدید خبر داد.

افزایش 2 برابری مدارس قرآن کردستان
خسرو ساکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به افزایش دو برابری مدارس قرآن استان کردستان اظهار داشت: این امر براساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مطالبه معظم‌له از آموزش و پرورش مبنی بر ایجاد تحول و گسترش آموزش قرآن و آشنا کردن نسل جوان و دانش‌آموز با کلام وحی و در راستای برنامه‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال‌تحصیلی گذشته تعداد 209 مدرسه قرآن در سطح شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان راه‌اندازی شد، افزود: با توسعه این مدارس، تعداد مدارس قرآن استان در سال‌تحصیلی جدید به 418 مدرسه می‌رسد.
وی به فعالیت مدارس قرآن در سال‌تحصیلی گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این مدارس در سال گذشته در سه ترم تحصیلی فعالیت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان داشت: در طول این سه ترم بیش از 60 هزار نفر از دانش‌آموزان استان با حضور در کلاس‌های آموزش قرآن، با روخوانی، روانخوانی و تجوید و مفاهیم قرآن مجید آشنا شدند. 
وی به برنامه ارتقای آموزش قرآن دانش‌آموزان ابتدایی نیز اشاره کرد و گفت: آموزش قرآن دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی از سال گذشته در تمام مدارس ابتدایی استان آغاز شده است.
ساکی اضافه کرد: در سال‌تحصیلی جدید نیز کلاس‌های آموزش قرآن دانش‌آموزان پایه چهارم و دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر سنندج برگزار می‌شود.
وی در پایان سخنان خود برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و مدارس قرآن در استان را گام ارزنده‌ای برای تقویت بعد معنوی دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ قرآنی ذکر کرد.
انتهای پیام/م30   
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول