اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

انقلاب‌های عربی سوژه داغ نمایشگاه کتاب الجزایر

خبرگزاری فارس: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر در حالی آغاز به کار کرد که برگزاری همایش «جهان عرب؛ شورش یا انقلاب» با حضور ناشران و نویسندگان داخلی و خارجی در الجزایر بحث انقلاب‌های عربی را به سوژه داغ این نمایشگاه تبدیل کرده است.

انقلاب‌های عربی سوژه داغ نمایشگاه کتاب الجزایر
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، این نمایشگاه که امسال شانزدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد با حضور بیش از ۵۰۰ ناشر و موسسه فرهنگی-انتشاراتی داخلی و خارجی در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در قاهره برگزار می‌شود.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی الجزایر یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در این کشور محسوب می‌شود که هر سال با استقبال خوبی در میان علاقمندان به کتاب و اهالی ادب رو به رو می‌شود.
لبنان امسال یکی از فعال‌ترین کشورهایی است که کتاب‌های بسیاری را برای نمایش و فروش در این نمایشگاه عرضه کرده است.
این نمایشگاه امسال برای اولین بار همزمان با نخستین همایش «جهان عرب؛ شورش یا انقلاب» در الجزایر برگزار می‌شود. در این همایش که با حضور شخصیت‌ها و کار‌شناسان داخلی و خارجی به مدت ۵ روز برگزار می‌شود، شخصیت‌های مختلف دیدگاه‌های خود را درباره جهان عرب و حوادث اخیر که در برخی از این کشور‌ها اتفاق افتاد مرور و بررسی می‌کنند.
این همایش قرار است در روزهای بیست و هشتم سپتامبر تا دوم اکتبر سال جاری در الجزایر برگزار شود.

به اعتقاد برگزار کنندگان شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب الجزایر همزمانی این نمایشگاه با برگزاری نخستین همایش «جهان عرب» شانس بزرگی است تا میزان بازدیدکنندگان و مخاطبان این نمایشگاه را نسبت به سالهای گذشته افزایش دهد.
نمایشگاه کتاب الجزایر یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های توریستی و فرهنگی برای مردم سراسر آفریقا محسوب می‌شود که برای شرکت در آن به الجزایر سفر می‌کنند.
این نمایشگاه که به تازگی آغاز به کار کرده است به مدت ۱۰ روز در الجزایر به کار خود ادامه می‌دهد.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه، همایش «جهان عرب؛ شورش یا انقلاب» نیز با حضور شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و صاحب نظران این حوزه در روزهای بیست و هشتم سپتامبر تا دوم اکتبر در الجزایر میزبان مخاطبان و علاقمندان خواهد بود.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول