اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسائل مربوط به فلسطین موضوع مذاکرات تلفنی میدویدیف و مرکل

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان طی مذاکراتی تلفنی به بررسی مسائل مربوط به مناقشه خاورمیانه با توجه به مطرح بودن مسئله به رسمیت شناختن استقلال فلطسین در مجمع عمومی سازمان ملل پرداختند.

مسائل مربوط به فلسطین موضوع مذاکرات تلفنی میدویدیف و مرکل
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که روز جمعه به اتبکارعمل طرف آلمانی مذاکرات تلفنی بین "دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری روسیه و "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان صورت گرفت.
 
مسائل مربوط به مناقشه فلسطین و اسرائیل با توجه به مطرح بودن مسئله به رسمیت شناختن استقلال فلطسین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در حال حاضر در مرکز توجه گفت‌وگوهای دو طرف قرار داشت.   
 
در بیانیه کاخ کرملین آمده است: سران روسیه و آلمان از بیانیه مشترک گروه چهارجانبه میانجی‌گران بین المللی در حل و فصل مناقشه خاورمیانه که در آن از هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خواسته شده تا مذاکرات بر اساس اصل سازندگی را از سر بگیرند، ابراز رضایت کردند.
 
در این سند یادآوری شده که در این رابطه "آنگلا مرکل" سهم طرف روسی در تهیه این بیانیه بسیار مهم و وجود همکاری متقابل روسیه و آلمان در این رابطه را بسیار با ارزش ارزیابی کرد.  
 
ضمن اینکه "سرگئی لاوروف" وزیر  امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه به "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اطمینان داد که روسیه از حق فلسطین برای استقلال و عضویت در سازمان ملل حمایت می‌کند.
 
میدویدیف و مرکل در جریان این مذاکرات همچنین جدول تماس‌های سیاسی در بالاترین سطح بین روسیه و آلمان و همچنین مسائل مهم در روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
 
انتهای پیام/آ. 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول