اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

اختصاصی/شورای دانش‌آموزی به جای "کتابدار" کتابخانه را اداره می‌کند؛

کتابخانه‌ دبیرستان‌ها امسال الکترونیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش گفت: از امسال کتابخانه‌های مدارس تا حد امکان به صورت الکترونیکی اداره می‌شوند همچنین شورای دانش‌آموزی مدرسه نیز همان وظایف «کتابدار» را انجام می‌دهد.

کتابخانه‌ دبیرستان‌ها امسال الکترونیکی می‌شود
قربانعلی افشانی، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تجهیز کتابخانه‌های مدارس به کتب آموزشی و کمک‌آموزشی، گفت: در این دستورالعمل تأکید شده است که امسال کتابخانه‌های دبیرستان‌ها باید به صورت «نرم‌افزاری و الکترونیکی» اداره شده و منابع مورد نیاز دانش‌آموزان نیز با استفاده از اطلاعات سایت‌ها به آنها معرفی شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش افزود: علاوه بر این، تهیه کتاب‌های کمک‌آموزشی مفید برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای کنکور نیز از دیگر مسائل مورد نظر در این طرح است.

افشانی درباره وضعیت ادامه کار کتابداران در مدارس تصریح کرد: در حال حاضر دیگر کتابدار در مدارس نداریم و معاون اجرایی و معاون پرورشی و اعضای شورای دانش‌آموزی مدرسه کتابخانه را اداره می‌کنند تا دانش‌آموزان با این روش، به زندگی اجتماعی و نظم و مشارکت عادت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که «نقش‌های تخصصی کتابدار از جمله مشاوره و هدایت دانش‌آموزان به سوی منابع تخصصی و روش‌های تخصصی اداره کتابخانه چطور از سوی معاون اجرایی و پرورشی قابل انجام است؟»، عنوان کرد: معاونان پرورشی و اجرایی همان وظایف کتابدار را دنبال می‌کنند، چراکه معاون پرورشی سر کلاس درس نمی‌رود و فرصت انجام این کارها را دارد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول