اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

اقتدار امروز ایران نتیجه استقامت رزمندگان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: اقتدار امروز ملت ایران بعد از لطف الهی نتیجه استقامت و ایمان رزمندگان و خانواده شهداست.

اقتدار امروز ایران نتیجه استقامت رزمندگان است
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، سید کاظم طباطبایی در خطبه‌های نماز جمعه زابل در مصلای المهدی این شهرستان اظهار داشت: اقتداری که امروز ملت ایران به دست آورده است دستاوردهای دفاع مقدس بوده که مزد صبر و استقامت و ایمان رزمندگان و خانواده‌های شهداست.
وی افزود: نسل جدید ما نیازمندند تا خاطرات جنگ برای آنها تعریف و دفاع مقدس در روح و جان آنها نهادینه شود.
خطیب جمعه زابل در ادامه به شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت دارای برجستگی‌های علمی بالای بودند و دارای سیاست ناب اسلامی و از سیاست جدا نمی‌شدند.
طباطبایی بیان کرد: در مورد اهل‌بیت(ع) و ائمه معصومین در قرآن زیاد آمده به طوری که خداوند به وسیله اهل‌ بیت به مردم معرفی شده است.
امام جمعه زابل فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به همه دانش‌آموزان تبریک و بیان کرد: آموزش و پرورش با تعلیم و تربیت دنیای جدید آخرت را برای ما می‌‌سازد.
طباطبایی عنوان کرد: خانواده‌ها نسبت به اخلاق و رفتار فرزندان خود توجه ویژه‌ای داشته و بی‌تفاوت نباشند.
امام جمعه زابل یادآور شد: جوانان و نوجوانان را باید به عنوان سرمایه‌های بزرگ کشور درک کنیم و با متولیان آموزش و پرورش همکاری نزدیکی داشته باشیم.
وی افزود: دولت به تنهایی امور فرهنگی را نمی‌تواند کنترل کند لذا همکاری و تعامل خانواده‌ها می‌تواند یاریگر دولت در این امر مهم باشد.
امام جمعه زابل به فریضه مهم الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود: ما در شهری قرار داریم که از قدیم به شهر ولایی و مذهبی نامیده می‌شده است لذا وظیفه داریم تا این فریضه مهم را به نحو احسن در منطقه خود توسعه دهیم.
طباطبایی یادآور شد: وظیفه ما نصیحت و تذکر لسانی است و نسبت به افراد بزهکار باید روی ترش نشان دهیم.
فرمانده ناحیه سپاه زابل نیز در ادامه گفت: دفاع مقدس یادآور رشادت‌های رزمندگان و حماسه عظیم و بیادماندنی سرچشمه بزرگی‌هاست که با ایمان به خدا و رهبری امام راحل انجام شد.
محمد ناظری افزود: در جهان شرق و غرب مردانه و شهادت‌طلبانه ایستاده‌ایم و با ایمان مقدس خدایی دشمن را در هم شکستیم.
وی ادامه داد: ملت ایران در هشت سال جنگ شهدای زیادی را تقدیم این آب و خاک کرد. شهدایی که تا ابد روشنایی راه رادمردان این ملت خواهند بود.
فرمانده ناحیه سپاه زابل تصریح کرد: اگر نگرش به وصیتنامه شهدا داشته باشیم اطاعت از رهبری و طول عمر برای ولایت فقیه بسیار توصیه شده است.
ناظری با اشاره به پیام رهبری به دفاع مقدس امسال اشاره کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس در دنیای امروز موج بیداری اسلامی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: دفاع بی‌پایان ایران امروز ابعاد پیچیده‌تری به خود گرفته است و دشمن با تهدیدات نرم خود نوجوانان و جوانان ما را از دین، قرآن و غیره دور می‌کند.
فرمانده ناحیه سپاه زایل به وظیفه ما در این شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: انقلاب ما با انسجام مردم ولایت‌مداری و حمایت از روحانیت که دشمن از روحانیت و ائمه جمعه می‌ترسد شکل گرفته است. لذا پشتوانه ملت ما مصلاها هستند.
ناظری بیان کرد: ما باید از خانواده‌های شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی تجلیل کنیم زیرا آنان راه روشنایی این ملتند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول