اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیروان:

ترور ربانی سند دروغ‌پردازی آمریکاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیروان گفت: ترور برهان‌الدین ربانی سند ناتوانی و دروغ‌پردازی آمریکا در مبارزه با تروریست است.

ترور ربانی سند دروغ‌پردازی آمریکاست
به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، حجت‌الاسلام حسین کوثری در آیین نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالروز حمله آمریکا به افغانستان با بهانه مبارزه با تروریسم اظهار داشت: ترور مقام بلندپایه افغانستان در روزهای اخیر ضعف و دروغ‌پردازی آمریکا در مبارزه با تروریسم را ثابت کرد.
خطیب جمعه شیروان در بخش دیگری با اشاره به نقش همایش بیداری جهان اسلام افزود: موج بیداری به وجود آمده نیاز به تغذیه داشته و این بیداری اسلامی باید همچنان گسترش پیدا کند. از این‌رو برپایی این همایش نقش به‌سزایی را در توسعه جنبش‌های ملت‌های مسلمان دارد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام و نقش مجاهدان راه خدا در طول تاریخ دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس برگ زرین در کارنامه ملت ایران است که هیچگاه از حافظ تاریخ پاک نخواهد شد.
امام جمعه شیروان جانفشانی‌های رزمندگان اسلام و مردم حماسه‌ساز ایران در این دوران را برشمرد و گفت: حفاظت از دستاوردهای این میراث ارزشمند وظیفه آحاد ملت است.
خطیب جمعه شیروان اضافه کرد: امروز نیز نباید از توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمنان در عرصه‌های دیگر به ویژه تهاجم فرهنگی دشمنان غفلت کرد.
رئیس شورای فرهنگی عمومی شیروان همچنین بازگشایی مدارس در سال جهاد اقتصادی را مورد اشاره قرار داد وگفت: دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا برای یک حرکت جهادی در سال تحصیلی جدید باید کمر همت را ببندند.
وی در ادامه نقش ائمه معصومین به ویژه حضرت امام جعفر صادق (ع) در احیای دین را برشمرد و اظهار داشت: عصر امام صادق عصر جنبش فکری و فرهنگی بود.
کوثری آزادی فکر و عقید و فضای آن دوران را از عوامل پیدایش این جنبش خواند و گفت:‌ در آن دوران امام جعفر صادق (ع) حداقل 4 هزار شاگرد مثل جابربن حیان را تربیت کرد که منشأ خدمات فراوانی برای بشریت است.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین وصیت و سفارش امام صادق (ع) به پیروان خود توجه به نماز و مسائل شرعی بود که باید مورد توجه عموم مسلمانان قرار گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول