اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

حجت‌الاسلام حسن قاسمی در گفت‌وگو با فارس:

بیشترین توجه به امام زمان(عج) از سوی امام صادق(ع) صورت گرفته است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه تخصصی امام رضا‌(ع) تهران با بیان اینکه میان ائمه، امام صادق علیه‌السلام امام منحصربه‌فردی است که روایت فراوانی از امام زمان دارد، توجه ویژه ائمه به امام عصر(عج) را ناشی از قداست راه مهدوی دانست.

بیشترین توجه به امام زمان(عج) از سوی امام صادق(ع) صورت گرفته است
حجت‌الاسلام حسن قاسمی، مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس با اشاره به اینکه روایات رسیده از ائمه معصومین علیهم‌السلام در خصوص امام زمان(عج) بسیار متواتر از سایر روایات در هر مقوله‌ دیگری است، اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام در میان ائمه، شاید امام منحصر به فردی باشد که روایت فراوانی از امام زمان در خصوص فرج، علایم فرج، زمان غیبت و زمان ظهور دارند.
وی افزود: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «اگر من او را درک می‌کردم، هر آئینه تمام عمر را در خدمت امام زمان (عج) قرار می‌دادم»؛ این نشان از قداست راه امام زمان (عج)، تعالی هدف و تحقق منویات عالیه توسط امام عصر می‌دهد، لذا کسی که در رکاب و خدمت حضرت ولی‌عصر  عجل الله تعالی فرجه‌الشریف باشد، چه جایگاه ویژه‌ای دارد.
حجت‌الاسلام قاسمی با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام با اصرار به شیعیان، خواستار توجه به نکته رهایی و فرج بودند، اذعان داشت: یعنی با وجود امام حاضری مانند امام صادق(ع) باز هم توجه به امام زمان معنای خاصی دارد، این توجه را ائمه یکی پس از دیگری برای پیروانشان ایجاد کردند، کاری که خاص امام زمان عجل الله تعالی فرجه‌الشریف است، را باید خود ایشان انجام دهند، آن کاری که هیچ امامی مجال تحقق آن را پیدا نکرده است.
وی با اشاره به اینکه همه ائمه در برنامه‌ریزی و مقدمه‌ چینی برای ظهور امام زمان (عج) تلاش می‌کردند، ادامه داد: اکنون که در عصر ظهور هستیم و زمان ظهور به ما نزدیک‌تر از قبل است، باید به تأسی از سیره معصومین، سعی کنیم مقدمات ظهور را فراهم کنیم و در راه تحقق منویات عالیه حضرت ولی عصر(عج) گام برداریم.
مدیر حوزه علمیه تخصصی امام رضا‌(ع) تهران با بیان اینکه اگر امام صادق علیه‌السلام در زمان ظهور زنده بودند، تمام هم و غم خویش را به کار می‌بردند تا ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه‌الشریف محقق شود،‌ خاطرنشان کرد: صادق‌ آل‌محمد(ص) در زمان ظهور ولایت پذیری به معنای واقعی کلمه را به همه پیروان خود نشان می‌دادند و تابعیت محض از ولایت امام زمان را به تصویر می‌کشیدند.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول