اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز خبر داد:

صرفه‌جویی 3 درصدی در مصرف گاز با وجود رشد 1.4 میلیون مشترک

خبرگزاری فارس: معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز از کاهش 3 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری طی نیمه نخست امسال با وجود افزایش 1.4 میلیون مشترک جدید خبر داد.

صرفه‌جویی 3 درصدی در مصرف گاز با وجود رشد 1.4 میلیون مشترک

به گزارش فارس از شرکت ملی گاز، مصطفی کشکولی با اشاره به تاثیرات مثبت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در مصارف گاز طبیعی طی نیمه نخست امسال، گفت: برغم اضافه شدن 1.4 میلیون مشترک به جمع مشترکین گاز طبیعی، خوشبختانه شاهد کاهش 3 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در شش ماهه اول امسال، هستیم.
وی افزود: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری هر سال رشدی در حدود شش تا هفت درصد در نیمه اول سال داشته است، ولی خوشبختانه، مصرف گاز در سالجاری نه تنها هیچ گونه رشدی نداشته بلکه 3 درصد نیز کاهش یافته است.
وی در ادامه به تشریح وضعیت مصرف گاز در سایر بخش ها پرداخت و گفت: در نیمه نخست امسال، مصرف گاز در بخش صنایع عمده 11.5 درصد، مصرف گاز در بخش سی.ان.جی ها 23 درصد و تزریق گاز شیرین به میادین کشور به میزان 81 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
کشکولی همچنین به رشد 18 درصدی میزان صادرات گاز کشور در سالجاری اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال نیز با منطقی تر شدن میزان مصرف گاز در بخش گرمایشی، شاهد روند رو به رشد مصارف در بخش های پربازده کشور باشیم.
معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، روند فوق را بسیار مثبت ارزیابی نمود و آنرا تحقق یکی از اهداف مهم طرح تحول اقتصادی برشمرد و افزود: منطقی تر شدن مصارف در بخش های خدماتی و افزایش مصارف در بخش های پربازده به تدریج موجب می شود که به مزایای اقتصادی گاز طبیعی توجه بیشتری شود.
وی در خاتمه با بیان اینکه روند کاهش مصرف گاز در بخش های خدماتی به لطف خداوند و همکاری مصرف کنندگان طی سالهای آتی نیز تداوم خواهد یافت، افزود: بدین ترتیب زمینه تحقق اهداف سند چشم انداز در صنعت گاز کشور فراهم می شود.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول