اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

از سوی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس

حفظ سقف فعلی تولید اولویت اول پارس جنوبی اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: مأموریت فعلی این شرکت حفظ تولید فعلی کشور از میدان مشترک گاز پارس جنوبی است که در حال حاضر حدود 250 میلیون مترمکعب از میدان مشترک گاز ترش برداشت می‌شود.

حفظ سقف فعلی تولید اولویت اول پارس جنوبی اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ‌موسی سوری پنج‌شنبه شب در جمع خبرنگاران در بوشهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: صنعت نفت و ایران اسلامی مرهون رشادت‌ها و دلیرمردی‌های رزمندگان و مردم ولایتمدار استان بوشهر است که در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود بمباران‌های متعدد نگذاشتند حتی یک روز صادرات نفت در خارگ قطع شود.
وی افزود: وجود شرکت نفت و گاز ایران تنها در بوشهر خلاصه می‌شود و بوشهر نیز قطب انرژی و اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است.
سوری اعلام کرد: مأموریت فعلی شرکت نفت و گاز پارس، حفظ تولید فعلی کشور از میدان مشترک گاز پارس جنوبی است که در حال حاضر حدود 250 میلیون متر‌مکعب از میدان مشترک گاز ترش برداشت می‌شود.
وی عنوان کرد: با اجرای پروژه‌های توسعه میدانی و بهره‌برداری از دیگر فاز‌های اجرایی، تولید از مرز 800 میلیون مترمکعب در روز عبور خواهد کرد و ما به جایگاه شایسته خودمان در برداشت از میدان مشترک دست پیدا خواهیم کرد.
مدیر‌عامل شرکت و نفت و گاز پارس ادامه داد: علاوه بر اجرای توسعه میادین مشترک به عنوان اولویت نخست، توسعه میادین غیر مشترک در پارس جنوبی در اولویت دوم ما قرار دارد.
وی تصریح کرد: سال گذشته با تصمیم مدبرانه و شجاعانه وزارت نفت، دولت و شخص خود رئیس جمهور در 25 خرداد ماه تمام فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی که در قالب یک میدان مشترک است به پیمانکاران توانمند داخلی واگذار شد و با این اقدام دولت به ناز کردن پیمانکاران خارجی خاتمه داد.
سوری بیان کرد: ما برای توسعه میدان تکیه به هیچ کشور خارجی و بیگانه نکردیم و تنها از منابع انسانی متخصص داخلی کشور استفاده کرده‌ایم و با صلابت و قدرت و حمایت دولت توانسته‌ایم در زمینه توسعه میدان به موفقیت‌های ارزشمندی دست پیدا کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: انتظار داریم به گونه‌ای پیش رویم که اهداف برنامه پنجم در منطقه و استان بوشهر و همچنین اهداف دولت در میدان مشترک در طول برنامه پنجم را محقق شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول