اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از هفته دفاع مقدس:

گلزار شهدای گچساران غبارروبی و گلباران شد

خبرگزاری فارس: گلزار شهدای گچساران به ‌مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و در نخستین روز از این هفته، غبار‌روبی و گلباران شد.

گلزار شهدای گچساران غبارروبی و گلباران شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولان، بسیجیان و خانواده‌های معظم شاهد و اقشار مختلف مردم گچساران شامگاه امروز طی یک مراسم معنوی با حضور در گلزار شهدای گچساران با غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای این شهرستان یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.
شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.
در این آئین باشکوه مسئولان محلی، ائمه جمعه، خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان در کنار اقشار مختلف مردم شهیدپرور و ولایی حضور چشمگیری داشتند.
مسئولان و مردم گچساران با حضور در گلزار شهدای جنگ تحمیلی و نثار گل یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن را گرامی داشتند.
حضور برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان در مراسم غبارروبی گلزار شهدا و تقدیم گل و شستشوی قبور توسط آن‌ها فضای خاصی به مراسم بخشیده بود.
قرآئت فاتحه و آیات قرآن مجید و همچنین شستشوی قبور با گلاب از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم معنوی بود.
فرماندار گچساران در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی هفته دفاع مقدس را یادآور دلاورمردی‌های رزمندگان شجاع در عرصه نبرد حق علیه باطل عنوان کرد.
سید اکبر علیزاده با تشریح برنامه‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس در گچساران اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلف فرهنگی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: ترسیم دوران هشت سال دفاع مقدس، آگاه‌سازی بسیجیان و اقشار مختلف مردم از توطئه‌های دشمنان، افشاگری روش‌های تخریبی فتنه‌های مخالفان نظام، ایجاد روحیه ایثار و ستیز ناپذیری نسل جوان، بیان نقش محوری رهبری و ولایت‌مداری رزمندگان در دوران جنگ و بیان دستاوردهای سال‌های دفاع مقدس از جمله اهداف پیش‌بینی شده برای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گچساران است.
علیزاده گفت: اصحاب رسانه در حفظ آثار، نگهداری وانتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای نسل‌های آینده نقش بسزایی دارند و خبرنگاران گچساران در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.
این مقام اجرایی گچساران تصریح کرد: دفاع مقدس نبردی بی‌نظیر میان حق و باطل بود که رزمندگان اسلام و ملت مسلمان و ولایت‌مدار ایران با پیروزی در آن پیروزی بر کفر را به جهانیان ثابت کردند و این رشادت‌ها سبب آگاهی سایر ملت‌ها از نقشه‌های شوم استکبار شد.
وی اذعان داشت: در این دوران دو جبهه غرب و شرق به گونه تنگاتنگ با یکدیگر در برابر جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کردند که ملت ایران با رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های رزمندگان و با پیروی از فرامین ولی فقیه خود، در برابر جهان کفر و استکبار به پیروزی رسیدند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول