اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده:

دولت از طرح‌های مربوط به فعالیت‌های بانوان حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر کشور و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور از حمایت دولت از طرح‌های مربوط به فعالیت فرهنگی و ورزشی بانوان در سطح استان‌ها خبر داد.

دولت از طرح‌های مربوط به فعالیت‌های بانوان حمایت می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زهرا عباسی عصر دیروز در دیدار با مدیران و مشاوران امور بانوان ادارات و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی گفت: رئیس جمهوری در سفرهای استانی خود توجه خاصی به مسائل حوزه بانوان از خود نشان می‌دهند و چنانچه طرحی مناسب با نظرات کارشناسی و پیش‌بینی بودجه دقیق تهیه شود حتماً مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: در تهیه این طرح‌ها باید تلاش شود تا تنها به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی بانوان پرداخته شده و از سیاسی‌کاری اجتناب شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور افزود: توجه به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی موجب تزریق روح نشاط در بین مادران و دختران کشور و برخورداری آنان از فضاهای شهری می‌شود که در این بین دولت توجه خاصی نیز به ارتقای توانمندی‌های بانوان روستایی نشان می‌دهد.
عباسی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دولت با ارزیابی و امتیازدهی به سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه بانوان حمایت‌های لازم را از آنان انجام می‌دهد، گفت: ظرفیت‌های این بخش می‌تواند وارد خصوص‌سازی اقتصاد و اجرای اصل 44 قانون اساسی در کشور شود.
وی همچنین با اشاره به مشکلات موجود در زندگی زنان سرپرست خانوار بیان کرد: دولت با همکاری مجلس تلاش دارد تا قوانین حمایتی را برای رسیدن به وضع مطلوب پیش‌بینی کند.
عباسی ایجاد بنیاد توسعه کارآفرینی زنان را یکی از اقدامات موثر در این زمینه برشمرد و یادآور شد: با اجرایی شدن این بنیاد در استان‌ها بسیاری از مشکلات بانوان سرپرست خانوار و فارغ‌التحصیل دانشگاهی در زمینه اشتغال برطرف می‌شود.
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور در ادامه برنامه‌ریزی‌‌های فرهنگی برای انجام تبادلات فرهنگی با کشورهای مسلمان و دیگر کشورهای جهان را بسیار با همیت دانست و افزود: فرهنگ بانوان ایرانی که در مکتب اسلام پرورش یافته‌اند مورد توجه دیگران است از این رو برپایی نمایشگاه‌های مختلف در این زمینه راهگشای معرفی این فرهنگ است و اخیراً برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف در منطقه صفر مرزی جلفا و نخجوان مورد توجه طرف آذری قرار گرفته است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی هم در حاشیه این دیدار از راه‌اندازی شهرک صنعتی بانوان تا 18 ماه آینده توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این پروژه هیچگونه کمک دولتی دریافت نشده است.
نسرین پیرسمساری افزود: هم اکنون نمایشگاه حجاب و عفاف به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد ارس در 34 غرفه در منطقه مرزی جلفا تشکیل یافته و مورد توجه اتباع خارجی قرار گرفته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول