اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو بعثه رهبری در حج:

جهان اسلام برای گردشگری دینی گستره وسیعی دارد

خبرگزاری فارس: عضو بعثه رهبری در حج گفت: جهان اسلام ظرفیت بالا و گستره وسیعی را در جذب و سازماندهی گردشگر دینی دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

جهان اسلام برای گردشگری دینی گستره وسیعی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام اسدالله محسن‌پور اظهار داشت: مسئولان ذی‌ربط باید سرمایه‌گذاری بهینه‌ای را در زمینه جذب و سازماندهی گردشگر دینی انجام دهند.
این استاد حوزه علمیه و دانشگاه ارائه تسهیلات لازم در جذب و تشویق گردشگران برای حضور در اماکن مذهبی را بسیار تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: تبلیغات مناسب برای معرفی اماکن مذهبی بسیار مؤثر است.
وی با اشاره به در دسترس بودن وسایل ارتباطی و تبلیغی در شرایط کنونی دنیا خاطرنشان کرد: پرداختن و توجه به موضوع گردشگری دینی بسیار مهم و ضروری است و می‌توان نتایج و آثار بسیار خوبی را به دست آورد.
وی رسانه‌های دیداری، شنیداری، نوشتاری، پایگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای را از جمله وسایل تبلیغاتی مؤثر در این زمینه عنوان کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان ابیاتی از امام علی (ع) در خصوص گردشگری، سیر و سیاحت گفت: ایشان در این ابیات افراد را به هجرت کردن برای کشف حقایق و آشنایی بیشتر با علوم جدید دعوت کرد.
وی ادامه داد: در سفر و گردشگری فوایدی از جمله، تجدید روحیه، کشف علوم جدید، آشنایی با آداب و رسوم، فرهنگ‌ها، سنت‌ها، آشنایی هرچه بیش‌تر با عظمت خلقت، تاریخ و تمدن انسان‌ها در اقوام مختلف، تبادل فرهنگ، به دست آوردن دوستان جدید و استمرار بخشیدن در ارتباط با افراد نوع بشر از قومیت‌های مختلف و فواید مادی را برشمرد.
استاد برجسته حوزه علمیه اهواز اظهارداشت: اگر هجرت برای کسب علم و دانش به ویژه به منظور شناخت هرچه بیشتر معارف دینی و تقویت بنیه اعتقادی باشد، با استناد به آیات قرآن کریم هجرت الی‌الله است.
محسن‌پور افزود: موضوع هجرت و سیر و گردش به قدری ارزشمند است که در صورت رسیدن اجل مهاجر، پاداش شهدا را دارد و خداوند پاداش او را می‌دهد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول