اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار رشید:

‌تجارب دفاع مقدس از بروز 5 جنگ دیگر جلوگیری کرد

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بهره‌گیری از تجربیات حاصل از دفاع مقدس سبب شد مسئولان نظام طی دو دهه اخیر دسته کم از بروز پنج جنگ دیگر جلوگیری کنند.

‌تجارب دفاع مقدس از بروز 5 جنگ دیگر جلوگیری کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار سرلشکر غلامعلی رشید صبح امروز در مراسم نخستین روز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه معنای جنگ پس از انقلاب تغییر کرد، اظهار داشت: امروزه شاهد آن هستیم که قدرت دفاعی ایران به بالاترین حد خود در طول تاریخ رسیده است.
وی با اشاره به تاریخ و علل جنگ‌هایی که دیگر کشورها در طول سه قرن گذشته با ایران داشته‌اند و بیان اینکه مفهوم جنگ در آن زمان‌ها برای مردم ایران همیشه شکست و ناامیدی بوده است، ادامه داد: در بسیاری از جنگ‌ها با وجود دلیرمردی‌های مردم، نالایقی مسئولان سبب شد سرانجام شکست به ایران تحمیل شود.
به گفته این مسئول ارشد نظامی معنا و مفهوم جنگ در سال‌های پس از انقلاب جای خود را به عناوینی پر معنا و پر مغز همانند شهادت، مقاومت و برادری داده است.
جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دفاع مقدس علاوه بر رقم زدن و نشان دادن اقتدار و شجاعت مردم ایران سبب پیشرفت‌های و خودکفایی‌های شگرف در امور دفاعی و نظامی نیز شده است، ابراز کرد: رهبری نظام و مسئولان ارشد نظام با بهره‌گیری از تجربیات حاصل جنگ در دو دهه اخیر توانستند دسته کم از وقوع و بروز پنج جنگ دیگر علیه کشور جلوگیری کنند.
رشید در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های دفاعی و توان نظامی کشور و بیان اینکه امکانات ایران در این بخش وجهه بازدارندگی دارد، گفت: اقتدار و توانایی که ایران در صنایع دفاعی در سال‌های اخیر بدان دست یافته است در نوع خود بی‌نظیر است به نحوی که می‌توان گفت این میزان اقتدار و توان در طول تاریخ برای حوزه دفاعی کشور بی‌نظیر بوده است.
وی با بیان اینکه وقوع بهار عربی در کشورهای منطقه به نحوی متاثر از انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: تاثیر انقلاب آنقدر زیاد است که به عنوان نمونه کشوری همانند آمریکا با وجود صرف میلیاردها دلار در کشور عراق باز هم نتوانسته است حکومت این کشور را در دست بگیرد و امور به سمتی در حال پیشروی است که نه تنها این حکومت اسلامی شده است بلکه رابطه و مناسبات خوبی را نیز با ایران دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول