اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

بیداری ملت‌ها نتیجه انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان با اشاره به حوادث منطقه خاورمیانه گفت: بیداری امروز ملت‌های منطقه خاورمیانه نتیجه خون شهدا و انقلاب اسلامی ایران است.

بیداری ملت‌ها نتیجه انقلاب اسلامی ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام یعقوب موسوی پیش از ظهر امروز در رژه نیروهای مسلح ارتش، سپاه و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در اسلام جنگی وجود نداشته و تنها جهاد انواع مختلفی دارد، اظهار داشت: جهاد ابتدایی، جهاد داخلی از انواع جهاد در مقابل دشمنان در دین مبین اسلام است.
وی با بیان اینکه در جهاد داخلی برخی از انسان‌های مزدور و خیانت‌کار اقدام به ترور، فساد و راه‌اندازی تشنج و آشوب در جامعه می‌کنند، خاطر نشان کرد: ولی‌فقیه در زمینه جهاد داخلی ابتدا اقدام به هدایت، ارشاد و راهنمایی افراد دخیل در ایجاد ناآرامی می‌کند تا به آغوش اسلام باز گردند در غیر این صورت با یک یورش مسلحانه و آگاهانه این عوامل را در قالب جهاد داخلی از بین می‌برد.
امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه جهاد دفاعی جهادی است همانند جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که ملتی مورد تعدی و تجاوز بیگانگان قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در جنگ تحمیلی ملت ایران اعم از زن و مرد، پیر و جوان و ضعیف و قوی وارد میدان شده و از کشور ایران و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.
وی افزود: بعد از آن که انقلاب اسلامی به رهبریت پیامبرگونه امام خمینی آن انسان شایسته، مجتهدی برازنده و سیاست‌مداری که سیاست آن همه سیاست‌مداران بزرگ را به زانو درآورد دشمن به فکر براندازی این نظام شده و نقشه حمله به ایران توسط صدام را به اجرا درآورد.
حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه دشمنان دین و انقلاب و در راس آن‌ها آمریکا و اسرائیل تلاش کردند تا با فرستادن صدام به جنگ ایران این نظام را از بین ببرند، تصریح کرد: استکبار به صدام گفتند که در طول چند روز می‌توانید ایران را تصرف کرده و حاکمیت منطقه را بدست آورید.
امام جمعه موقت زنجان خاطر نشان کرد: در هر زمان که دشمنان به ایران حمله کرده‌اند قسمتی از ایران از دست رفته و فقط در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود که به همت فرزندان انقلاب و راهنمایی امام راحل حتی یک وجب از خاک ایران به تصرف دشمن نیامده است.
وی خاطر نشان کرد: رزمندگان اسلام با توجه به فرمایشات امام خمینی (ره) حرکتی را در دوران هشت سال دفاع مقدس آغاز کردند که اکنون جمهوری اسلامی ایران به برکت همان حرکت و توجه به فرمان امام راحل بر تارک تاریخ بشریت درخشیده و در مسیر پیشرفت‌های علم، معرفت و فنآوری قرار گرفته که باید این دوران و ارزش‌های آن به خوبی برای جامعه جوان تبیین شود.
حجت‌الاسلام موسوی بر ضرورت وصل حلقه‌های دوران دفاع مقدس یا زنجیرهایی از ایثار، فداکاری و گذشت به زنجیره جوانان جامعه تاکید کرد و گفت: نسل‌هایی که جنگ را تجربه کرده‌اند باید دیده‌ها و شنیده‌های خود را که دشمنان درصدد تحریف آن هستند به جوانان به عنوان امانتی برای انتقال به نسل‌های آینده جامعه انتقال دهند.
امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه در حال حاضر وظیفه رزمندگان دوران دفاع مقدس سخت‌تر از جنگ در مقابل دشمنان است، یاد‌آور شد: گرچه جانبازی در راه حفظ  ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس امر مهمی است اما مهمتر از این مسئله انتقال آن به بدون اینکه غباری از فرهنگ‌های دیگر برروی آن بنشیند است.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول