اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گرامیداشت دهه کرامت؛

جشنواره نغمه‌های رضوی در سنندج برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: در گرامیداشت دهه کرامت جشنواره نغمه‌های رضوی با حضور13 استان کشور از دهم تا 12 مهرماه سال جای در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.

جشنواره نغمه‌های رضوی در سنندج برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عصر امروز در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هدف از برگزاری جشنواره نغمه‌های رضوی را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری، تقویت همبستگی ملی و تفاهم و همدلی میان اقوام مختلف ایرانی ذکر کرد.
قباد میمنت‌آبادی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش فرعی و اصلی برگزار می‌شود، افزود: پس از فراخوان این جشنواره 31 اثر گروهی و 12 اثر در بخش تک‌خوانی تا 20 شهریورماه جاری به دبیرخانه جشنواره رسید که 18 گروه و 8 نفر تک‌خوان و همچنین 127 نفر از استان کردستان در این جشنوار حضور پیدا می‌کنند.
بخش تک‌خوان جشنواره در سه رده سنی زیر 12 سال، 12 تا 18 سال و 19 تا 30 سال برگزار می‌شود.
برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های تخصصی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

*برگزاری ششمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان
ششمین جشنواره تئاتر خیابانی امسال با رویکردی تازه و با حضور 8 کشور خارجی برگزار می‌شود.
میمنت‌آبادی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را که در تهران مستقر است، 248 اثر نمایشی عنوان کرد که در مرحله اول 18 اثر در بخش مسابقه، شش اثر در بخش آئینی و جنبی و در مجموع 24 اثر داخلی از  استان‌های البرز، هرمزگان، مازندران، همدان، آذربایجان شرقی، تهران، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، گیلان و کردستان پذیرفته شده‌اند.
به گفته وی هشت کشور خارجی نیز برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که تاکنون کشورهای ترکیه، ژاپن، فرانسه، عرق و تاجیکستان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره فرستاده‌اند و منظر ارسال آثار از سه کشور دیگر نیز هستیم که با حضور این گروه‌های خارجی جشنواره به معنای واقعی خود بین‌المللی می‌شود.
ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان از 20 تا 24 مهرماه برگزار می‌شود که اجرای عمومی گروه‌های داخلی و خارجی در شهرستان‌های استان از تفاوت‌های این جشنواره با جشنواره‌های گذشته است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
در ششمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان مانند سال‌های گذشته کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته و مدرسان تئاتر برگزار می‌شود.

*برگزاری اولین جشنواره اولین کتاب من
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای این جشنواره را با هدف ایجاد انگیزه کتابخوانی و نویسندگی کودکان و نوجوانان که با همکاری یکی از موسسات فرهنگی برگزار می‌شود، عنوان کرد و گفت: در این جشنواره 16 عنوان کتاب‌ طراحی شده بدون تصویر در سطح استان توزیع می‌شود و کودکان و نوجوانان عنوان‌های خود را انتخاب می‌کنند و در پایان آثار آنان داوری می‌شود.
موضوع کلی جشنواره شگفتی‌های طبیعت است که برای گروه سنی 8 تا 18 ساله در نظر گرفته شده ست.
انتهای پیام/ص20 
 
 
  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول