اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

هشت برنامه فرهنگی و هنری در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری اردبیل گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و به همت حوزه هنری استان اردبیل هشت برنامه فرهنگی و هنری در اردبیل برگزار می‌شود.

هشت برنامه فرهنگی و هنری در اردبیل برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس حوزه هنری اردبیل اظهار داشت: همزمان با اولین روز این هفته در تالار سینمای هفت حوزه هنری استان اردبیل اکران آثار منتخب سینمای دفاع مقدس آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: در این برنامه تلاش کردیم آثار برگزیده سینمایی را که بیشتر مرتبط با حوزه دفاع مقدس است، انتخاب کنیم تا عموم مردم در سانس‌های مختلف بتوانند از ساعت 15 تا 20 از این فیلم‌های منتخب استفاده کنند.
ناطق در ادامه خاطر نشان کرد: در چهارمین روز هفته دفاع مقدس نیز اولین همایش و کارگاه تصویرسازی منطقه‌ای شمال‌غرب کشور با عنوان فرزندان صبح برگزار می‌شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: این همایش به پاس ایثارگری کودکان خرمشهر و یاد و خاطره نوجوانان شرکت‌کننده در هشت سال دفاع مقدس در اردبیل برپا می‌شود.
وی ادامه داد: برای این همایش از هنرمندان خلاق استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، زنجان و همدان دعوت کردیم تا به همراه هنرمندان استان اردبیل بتوانند زیباترین آثار هنری را در این زمینه خلق کنند.
ناطق دفاع مقدس را زیباترین صحنه برای هنرنمایی هنرمندان و صاحبان ذوق دانست و گفت: تمام ساعات و روزهای ایام جنگ پر از خاطره و تجربیات به یادگار مانده است که می‌توانیم این اثر گران‌سنگ را با هنرمندی زیبا به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
به گزارش فارس، رئیس حوزه هنری اردبیل از افتتاح نمایشگاه نقاشی‌خط یکی از هنرمندان استان در چهارمین روز هفته دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه در نگارخانه هنرهای زیبای تالار بیضای اردبیلی برپا می‌شود.
ناطق با بیان این‌که اختتامیه اولین همایش و کارگاه تصویرسازی منطقه‌ای شمال‌غرب کشور با عنوان فرزندان صبح روز چهارم مهر ماه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در این مراسم قرار است استاندار اردبیل سخنرانی کرده و از آثار برتر شرکت‌کنندگان تجلیل شود.
وی در مورد رونمایی از چند کتاب حوزه دفاع مقدس در این ایام اظهار داشت: کتاب پلاکاردهای خالی گردان که به همت محمود مهدوی تدوین و تهیه شده است و حاوی خاطرات مهدی آقازاده از آزادگان و ایثارگران استان اردبیل است در چهارم مهر ماه رونمایی شده و مراسمی به همین منظور در حوزه هنری اردبیل برگزار می‌شود.
ناطق از برگزاری برنامه شعر و خاطره با عنوان بسیج در هشت سال دفاع مقدس در پنجم مهر ماه خبر داد و افزود: ما معتقدیم اجرای این برنامه می‌تواند حس و حال و هوای دوران جنگ را در اذهان تداعی کرده و به شور و شعف عموم مردم جامعه کمک کند.
وی در ادامه اضافه کرد:‌ در کنار این برنامه شعر و خاطره برنامه دیگری با همین مضمون با عنوان روحانیت در هشت سال دفاع مقدس تدارک دیده شده است که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان این آیین نیز ششم مهر ماه امسال در حوزه هنری برگزار می‌شود.
این مسئول همچنین از اجرای برنامه شعر و موسیقی دفاع مقدس در آخرین روز هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این برنامه در کنار بازخوانی و بازآفرینی نقش سرودهای حماسی اجرا شده در ایام جنگ تحمیلی سعی می‌شود از هنرمندان برگزیده این عرصه تجلیل و تکریم شود.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد:‌ حوزه هنری بنا به رسالت خود تمام سعی و همت خود را به کار گرفته است تا بتواند با تدارک برنامه‌های متنوع زنده و جذاب ارزش‌ها و آرمان‌های هشت سال جنگ تحمیلی را به نسل آینده منتقل کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول