اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

انسداد بی‌سوادی اولویت ما است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: براساس سیاست‌گذاری وزارت آموزش و پرورش انسداد بی‌سوادی جز برنامه‌های اولویت‌دار ما است.

انسداد بی‌سوادی اولویت ما است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در همایش معلمان و فرهنگیان مشگین‌شهر اظهار داشت: ما براساس سیاست کشوری تلاش می‌کنیم در کنار انسداد بی‌سوادی کاهش بی‌سوادی را در سن 10 تا 40 ساله جز اولویت برنامه‌ها قرار دهیم تا در فاصله اندک بتوانیم جشن باسوادی تمام اهالی استان را برگزار کنیم.
وی با یادآوری این‌که آموزشیاران پذیرفته شده در آزمون تعیین تکلیف در آموزش و پرورش مشغول فعالیت می‌شوند، تصریح کرد:‌ در این زمینه آن دسته از آموزشیاران نهضت که در آزمون تعیین تکلیف پذیرفته شدند از آبان ماه با حکم رسمی در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.
محمودزاده خاطر نشان کرد:‌ بقیه آموزشیاران نهضت سوادآموزی تا دستورالعمل‌های جدید به صورت حق‌الزحمه 24 ساعته در آموزش و پرورش خدمت می‌کنند و در تأمین حقوق و مزایای آنها مشکلی وجود ندارد.
این مقام مسئول اضافه کرد: با اجرای این طرح 70 آموزشیار شهرستان مشگین‌شهر به صورت رسمی در این نهاد مشغول کار بوده و 220 آموزشیار دیگر به صورت حق‌الزحمه فعالیت می‌کنند.
وی ورود نیروهای جدید را به آموزش و پرورش با هدف تدریس تخصصی راهگشا توصیف کرد و ادامه داد: با ورود بیش از 500 معلم جدید به چرخه آموزش و پرورش استان اردبیل از محل تعیین تکلیف آموزشیاران، نیروهای حق‌التدریسی و ساماندهی دیگر معلمان میزان تدریس معلمان در رشته‌های تخصصی به رقم 96 درصد می‌رسد.
به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اعلام این‌که در حوزه ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید یک هزار و 600 معلم جابه‌جا شده و به محل زندگی خود انتقال یافته‌اند، گفت: ما انتظار داریم با این اقدامات و تخصصی کردن تدریس و طرح‌های مختلف آموزشی و پرورشی بتوانیم در سال تحصیلی جدید بر بسیاری از مشکلات غلبه کرده و جایگاه استان را در کنکور ارتقا دهیم.
وی تصریح کرد: ‌در کنار این اقدامات با تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه به ویژه در تمام مدارس ابتدایی فرصت خوبی برای معلمان فراهم می‌شود تا با حضور در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت آگاهی‌ها و اطلاعات خود را ارتقا دهند.
محمودزاده در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: هم اکنون در 90 درصد مدارس ابتدایی و 100 درصد هنرستان‌ها تحصیل دانش‌آموزان به صورت شیفت صبح است و در دو مقطع دیگر نیز این رقم به طور میانگین 60 درصد است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول