اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

تحول در نظام اسناد کشور را کارآمدتر می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: ما در نظام اسناد و آمار کشور، کشورمان را در ارائه خدمات بیشتر، کارآمدتر و توانمندتر می‌سازیم.

تحول در نظام اسناد کشور را کارآمدتر می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی در مراسم معارفه رئیس جدید ثبت احوال پارس‌آباد اظهار داشت: ما بر همین اساس طرح آرشیو الکترونیکی اسناد را در یک سال گذشته پیگیری کردیم به طوریکه در اکثر شهرها این طرح در حال اجرا است و در آینده نزدیک در پارس‌آباد نیز با مهیا کردن تمهیدات و مقدمات اجرای آن شروع می‌شود.
وی به مزایای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد اشاره کرد و افزود: در این طرح که به صورت جامع، فراگیر و کشوری انجام می‌شود دیگر افراد جامعه نیازی به مراجعه از نقاط مختلف شهرها و روستاها به ثبت اسناد استان ندارند و می‌توانند از طریق الکترونیکی خدمات دریافت کنند.
امینی یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز اجرای طرح صدور کارت ملی هوشمند را اجرای کامل طرح آرشیو الکترونیکی اعلام کرد و ادامه داد: ما به زودی در استان صدور کارت ملی هوشمند را آغاز می‌کنیم که اهالی می‌توانند با بهره‌مندی از این کارت از مزایای متعدد استفاده کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: در کارت ملی هوشمند تمام اطلاعات و ذخیره اطلاعاتی مورد نیاز افراد جامعه اعم از حساب بانکی و کارت اداری در آن جمع شده و با ارایه آن افراد می‌توانند بدون هیچگونه مشکل خدمات متنوع در جامعه بگیرند.
به گزارش فارس، در این مراسم فرماندار پارس‌آباد نیز به افزایش جمعیت این شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان تنها شهرستان استان اردبیل بعد از مرکز استان است که نرخ رشد جمعیت آن مثبت است.
ولی کریمی خاطرنشان کرد: ‌این افزایش جمعیت نیاز به ارایه خدمات مناسب‌تر و افزایش باجه‌ها و شعبات ثبت احوال دارد که در این زمینه برخی کمبودهای اداره ثبت احوال این شهرستان به ویژه در حوزه تجهیزات فنی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باید برطرف شود.
فرماندار پارس‌آباد افزود: اداره ثبت احوال استان با واگذاری بخشی از خدمات خود به بخش خصوصی می‌تواند در ارایه خدمات مناسب در کوتاه‌ترین فاصله زمانی موفق عمل کند.
در این مراسم از زحمات 32 ساله محمد عباسی رئیس سابق اداره ثبت احوال پارس‌آباد قدردانی شد و سعید وحدتی به عنوان رئیس جدید این اداره منصوب شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول