اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

در بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید تأکید شد:

توانمندسازی مدارس کشور برای تحقق شاخص‌های مطلوب "مدرسه زندگی"

خبرگزاری فارس: در بیانیه کانون تربیت اسلامی آمده است: "مدرسه" کانون اصلی تعلیم و تربیت است و توانمندسازی مدارس برای تحقق شاخص‌های مطلوب "مدرسه زندگی" با جلب مشارکت‌ دانش‌آموزان و خانواده‌ها امری ضروری است که هنوز مورد اهتمام کافی قرار نگرفته است.

توانمندسازی مدارس کشور برای تحقق شاخص‌های مطلوب "مدرسه زندگی"
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، در بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 91ـ1390 آمده است: خدای بزرگ را سپاسگزاریم که در پرتو آموزه‌های حیات‌بخش اسلام ناب محمدی (ص)، جریان تعلیم و تربیت میهمن عزیزمان را در مسیر پیشرفت و سعادت نسل آینده هدایت نموده است و آغاز سال تحصیلی جدید را به فرهنگیان ارجمند، دانش‌آموزان عزیز و اولیای محترم آنان تبریک می‌گوییم.

در آستانه سالگرد دفاع مقدس، لازم است خاطره شهیدان و جانبازان دوران 8 ساله دفاع مقدس را گرامی بداریم و ایثارگری‌های مردم عزیزمان را تقدیر و تکریم نماییم. تقارن این ایام با بازگشایی مدارس، الهام‌بخش این حقیت است که فرهنگیان و دانش‌آموزان ما باید پاسدار ارزش‌های انقلابی و پرچمدار عزت و استقلال کشور باشند.
 
"کانون تربیت اسلامی" با گرامیداشت این مناسبت‌ها و و در آستانه سال تحصیلی 91-1390، فرصت را غنیمت شمرده مواضع اصلی خود و توصیه‌های ذیل را به پیشگاه ملت بزرگ ایران به ویژه فرهیختگان و فرهنگیان تقدیم می‌دارد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به مواضع کانون تربیت اسلامی آمده است: 1ـ جایگاه و اهمیت تعلیم و تربیت، توجه و همکاری همه دستگاه‌ها و مراکز موثر در رشد و تعالی تربیتی و فرهنگی جامعه نسبت به آموزش و پرورش می‌طلبد و کم توجهی به تحول واقعی آموزش و پرورش، پیشرفت مطلوب جامعه را به تأخیر می‌اندازد لذا بر مسئولان فرض است که با رعایت جهت‌گیری‌های صحیح اسلامی و انقلابی، بر تلاش‌های خود بیفزایند و الگوی مطلوب آموزش و پرورش اسلامی ـ ایرانی را طراحی نموده برای اجرای آن تدابیر لازم را بیندیشند.

2ـ تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان براساس اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در گرو همسویی تمام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و پشتیبانی‌های لازم مدیریتی و اجرایی است، لذا احیای امور تربیتی ـ یادگار شهیدان عزیز رجایی و باهنر ـ به منظور رشد معرفتی، اخلاقی و انقلابی فرزندان این مرز و بوم وظیفه‌ای است که باید با توجه ویژه به آن، بی‌مهری‌های گذشته را جبران کرد.

3ـ "مدرسه" کانون اصلی تعلیم و تربیت است و توانمندسازی مدارس برای تحقق شاخص‌های مطلوب "مدرسه زندگی" با جلب مشارکت‌ دانش‌آموزان و خانواده‌ها امری ضروری است که هنوز مورد اهتمام کافی قرار نگرفته است. انتظار خانواده‌ها از مدارس، محیطی پاک و اخلاقی برای رشد دانش‌آموزان است و بنابراین اتخاذ تدابیر موثر فرهنگی و تربیتی و بصیرت‌بخشی برای مقابله با تهدیدهای فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب و گسترش تقوا و عفاف همراه با تقویت روحیه علمی در مدارس در اولویت قرار دارد؛ مدیران به عنوان رهبران تربیتی مدارس، خود با ابتکار عمل و مدیریت شایسته می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های معلمان و مربیان متعهد برای غنی‌سازی برنامه‌های تربیتی، محیط مدرسه را به محیطی علمی، سازنده،‌ شاداب، فعال و سالم تبدیل کنند.

4ـ آموزگاران پایه اول ابتدایی با اجرای طرح هم‌سوسازی برنامه‌ها و کتاب‌های درسی پایه اول با "برنامه درسی ملی" پیشقراولان تحول در آموزش و پرورش هشتند. ضمن تبریک مضاعف به این همکاران، انتظار می‌رود مسئولان با پشتیبانی‌ها و حمایت لازم زمینه اجرای کامل و صحیح این طرح را فراهم سازند.

5 ـ در سال جهاد اقتصادی و در شرایطی که بیداری اسلامی در کشورهای منطقه به ثمر می نشیند، مدیران مدارس و مسئولان با تبیین و روشنگری مسائل اجتماعی و سیاسی مورد نیاز معلمان و دانش آموزان، به رشد انقلابی آنان توجه ویژه ای مبذول دارند و به خصوص نسبت به حضور حماسی و آگاهانه جوانان و فرهنگیان در انتخابات مجلس نهم، رسالت خود را ایفا کنند.

در پایان با درود به روان پاک شهیدان و امام شهیدان به ویژعه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و با سپاس از تلاش‌های مخلصانه دست‌اندرکاران و معلمان و مربیان دلسوز و متعهد در اقصی‌نقاط ایران عزیز و پهناور، توفیق بیشتر آموزش و پرورش را در سال تحصیلی جدید در راستای ایفای رسالت عظیم تربیتی خود و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری (دامت برکاته) از درگاه احدیت مسئلت می‌نماییم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول