اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

از فردا همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد؛

برپایی 25 نمایشگاه کتاب‌ دفاع مقدس با ارائه سه طرح جدید کتابخوانی

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه انتشاراتی روایت از برپایی نمایشگاه کتاب‌های دفاع مقدس در 25 کتابخانه و بوستان شهر تهران همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این نمایشگاه‌ها مخاطبان با اجرای سه طرح جدید کتابخوانی با کتاب‌های دفاع مقدس انس پیدا می‌کنند.

برپایی 25 نمایشگاه کتاب‌ دفاع مقدس با ارائه سه طرح جدید کتابخوانی
محمدحسین کریمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، از افتتاح مجموعه نمایشگاه‌های کتاب دفاع مقدس با رویکرد کاملاً جدید خبر داد و گفت: مجموعه نمایشگاهی کتاب دفاع مقدس با عنوان «سال‌های روشنایی» از فردا همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس بازگشایی خواهد شد.

کریمی‌پور با ارائه توضیحاتی در خصوص روند این نمایشگاه‌ها بیان داشت: «سال‌های روشنایی» طی 3 فاز در نقاط مختلف تهران و دیگر استان‌های کشور اجرا خواهد شد که نخستین مرحله آن در نقاطی از شهر تهران همزمان با هفته دفاع مقدس، مرحله دوم در آبان ماه سال جاری و همزمان با هفته کتاب در تهران و 5 استان کشور و مرحله نهایی در 30 استان کشور خواهد بود.

*برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با ارائه سه طرح جدید کتابخوانی

وی اظهار داشت: از خصوصیات منحصر به فرد این نمایشگاه، اجرای 3 طرح ویژه، با عناوین «داوران جوان»، «تو هم روایت کن» و «کتاب‌خوان‌ترین جوان» است. در این طرح‌ کتب با 40 درصد تخفیف در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت. البته جوایز ویژه‌ای برای برگزیدگان هر طرح در نظر گرفته خواهد شد.

کریمی‌پور توضیح داد: در بخش «داوران جوان»، مخاطب به انتخاب خود، یک تا 5 اثر از 80 اثر برگزیده را مطالعه و سپس در فرم همراه، چکیده‌ای از آن را نگاشته و فرم‌ را با پست جواب قبول به بخش مسابقات ارسال می‌کنند. این افراد به باشگاه حقیقی و مجازی «قصه‌خوانان» می‌پیوندند. هدف از طرح «داوران جوان»، تقویت کتاب‌خوانی و سطح تعمیق و توجه به مفهوم کتاب است.

وی ادامه داد: در بخش «تو هم روایت کن» مخاطب از 80 کتاب عرضه شده، 3 کتاب را انتخاب و سپس روایت و برداشت خود را در فرم‌های مخصوص مسابقه، نوشته و ارسال می‌کند. این طرح با هدف تقویت قصه‌نویسی برگزار می‌شود.

مدیر موسسه انتشاراتی روایت بیان داشت: در بخش «جوا‌ن‌ترین کتابخوان» از بین آثار منتشر شده از سال 88 تاکنون، کتبی را انتخاب کرده و چکیده‌ای از آن را می‌نویسد. منتها در این قسمت با توجه به تعداد کتب مطالعه شده، رتبه افراد بالا می‌رود.

کریمی‌پور تأکید کرد: شرکت‌کنندگان تمام گروه‌ها تا آخر آبان ماه سال جاری فرصت خواهند داشت تا آثار خود را ارائه دهند.

وی با برشمردن ناشران حاضر در این نمایشگاه گفت: بیش از 14 ناشر در این نمایشگاه حضور دارند که عبارتند از: انتشارات روایت فتح، ساقی، ستاد آزادگان، فاتحان، فرهنگ گستر، نشر شاهد، سوره مهر، ارتش جمهوری اسلامی ایران، قدر ولایت، قدیانی، صریر، کنگره استان‌ها، پالیزدار، فصل پنجم، کتاب آزادگان و مرکز اسناد انقلاب اسلامی.

*25 بوستان‌ و کتابخانه‌ مجری طرح «سال‌های روشنایی»

کریمی‌پور عنوان داشت: مراکز اجرای نخستین فاز این طرح، در بوستان‌ها و برخی کتابخانه‌های 25 نقطه شهر تهران خواهد بود. بوستان‌های مجری طرح شامل بوستان ولایت، بوستان اندیشه، بوستان حضرت ابراهیم (ع) (آب و آتش)، بوستان شقایق، بوستان ایرانشهر و بوستان دانشجو است.

وی همچنین، کتابخانه مرکز علوم و ستاره‌شناسی (میدان قدس)، کتابخانه مرزداران (فلکه دوم صادقیه)، کتابخانه پرواز (میدان سرو)، کتابخانه شهید آوینی (خیابان جشنواره)، کتابخانه شهدای حصارک (اشرفی اصفهانی)، کتابخانه اقبال‌پور، کتابخانه امیر اشرفی، مجتمع کوثر (انتهای پیروزی)، کتابخانه بوستان گلزار، کتابخانه مجموعه فرهنگی قلهک (خیابان دولت)، کتابخانه فرهنگسرای محله طیب (افسریه)، کتابخانه هفتم تیر (خیابان نبرد)، کتابخانه حافظ‌‌شناسی
(15 خرداد)، کتابخانه کاوشکده معلم (میدان معلم)، کتابخانه سرای محله غیوری،
کتابخانه اندیشه‌سرای کوثر (قلهک)، کتابخانه سرتخت (شهرری)، کتابخانه اسفندیاری و بستان (خانی‌آبادنو) را از کتابخانه‌های مجری طرح خواند.

مدیر مؤسسه انتشاراتی روایت با ابراز امیدواری از هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این نمایشگاه گفت: امیدواریم مراحل بعدی نمایشگاه را در ایستگاه‌های مترو و فرهنگسراها ادامه دهیم.

به گزارش توانا، نمایشگاه «سال‌های روشنایی» به ابتکار موسسه روایت فتح و گروه اندیشه‌ورزان برای نخستین‌بار در سی‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می‌شود، محصول همکاری مشترک بین معاونت امور فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران، انجمن ناشران دفاع مقدس و گروه مطالعات اندیشه‌ورزان است.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول