اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع):

نسبت به وضعیت فرهنگی داخل بی‌تفاوت نباشیم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) با تاکید برتوجه ویژه به وضعیت فرهنگی کشور گفت: نباید مسایل بین‌المللی موجب غفلت از وضعیت فرهنگی داخل کشور شود.

نسبت به وضعیت فرهنگی داخل بی‌تفاوت نباشیم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد ارسطا در جمع برخی از زبان‌آموزان این دانشگاه با اشاره به ضرورت‌های فراگیری زبان‌های خارجی توسط طلاب و مبلغان علوم اسلامی، اظهار کرد: امروز با توجه به بیداری‌های اسلامی و آمادگی جوامع بشری در سراسر دنیا برای پذیرش علوم الهی، بهترین فرصت برای تبلیغ علوم اهل بیت(ع) که با فطرت تمام انسان‌ها سازگاری دارد، به‌ وجود آمده است.
این استاد حوزه و دانشگاه فراگیری زبان‌های خارجی برای ارتباط با مردم دنیا در اقصی نقاط جهان را امری ضروری برای تبلیغ علوم اسلامی برشمرد و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی در همین راستا گام‌های خوبی برداشته و بیش از 20 بیست سال است، دوره‌های مختلف زیادی را برگزار و افراد توانمندی را تربیت کرده است.
رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادمه سخنان خود با هشدار در خصوص تبلیغ اسلام انحرافی توسط برخی از گروه‌های مسلمان همچون وهابیت افراطی در گوشه و کنار جهان، عنوان کرد: باید توجه داشت که هر فرصتی در صورت سهل‌انگاری ممکن است به یک تهدید تبدیل شود چنان که امروز گرایش به سوی  معارف اسلامی از سوی جهانیان زمینه را برای سوء استفاده برخی از گروه‌های انحرافی و مذاهب مختلف به نام اسلام و حتی برخی از مدعیان تشیع فراهم کرده است، در چنین شرایطی حضور طلاب فاضل و توانمند در عرصه تبلیغ بسیار ضروری است.
وی وضعیت فرهنگی کشور را مدنظر قرار داد و اضافه کرد: امروز وضعیت فرهنگی کشور رضایت‌بخش نبوده و نباید توجه به مسایل بین‌المللی موجب غفلت از مسایل فرهنگی داخل کشور شود.
معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به هشدارهای علما و مراجع عظام به ویژه مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت فرهنگی کشور بیان کرد: توجه به مسائل فرهنگی یکی از منویات و هشدارهای اکید رهبر معظم انقلاب طی سالیان اخیر است که متاسفانه با وجود تمام این تاکیدات برخی از مسئولان آن طور که باید به این منویات توجه نکرده و کار خاصی در این زمینه انجام نداده‌اند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول