اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدارهای رئیس جمهور لبنان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور لبنان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با روسای جمهور ایران، اتریش و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

دیدارهای رئیس جمهور لبنان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "لبنان الآن"، "میشل سلیمان" رئیس جمهور لبنان در دفتر لبنان در شورای امنیت سازمان ملل از تعدادی از همتایان خود در کشورهای مختلف استقبال کرد.

رئیس جمهور لبنان در دیدار با "محمود احمدی نژاد" همتای ایرانی خود تحولات جاری در منطقه را بررسی کرد و دو طرف درباره تقویت روابط دو جانبه میان لبنان و ایران رایزنی کردند و بر ضرورت فعالسازی توافقنامه هایی که در سطوح مختلف میان دو طرف امضاء شده است تاکید کردند.

سلیمان در دیدار با محمود عباس تاکید کرد که روز جمعه نامه ای به "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل خواهد داد و به موجب آن خواستار عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل خواهد شد.

وی تاکید کرد که لبنان از به رسمیت شناختن کشور فلسطین حمایت خواهد کرد.

سلیمان همچنین با "دانیلو ترک" همتای اسلونیایی خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و مواضع مشترک میان دو کشور و همچنین در خصوص نامزدی اسلونی برای به عضویت درآمدن این کشور در شورای امنیت برای سالهای 2011 و 2012 میلادی گفت وگو کرد.
 
وی در دیدار دیگری با "هاینز فیشر" رئیس جمهور اتریش نیز در خصوص روابط میان دو کشور و راه های گسترش آن گفت وگو کرد.
 
در این دیدار فیشر ضمن درخواست از لبنان درحمایت از نامزدی اتریش در یونسکو گفت: پارلمان اتریش در آبان سال جاری با ارسال یگان نظامی متشکل از 250 سرباز به لبنان برای پیوستن به نیروهای حافظ صلح (یونیفیل) مستقر در جنوب لبنان موافقت خواهد کرد.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول