اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

پول اختلاس شده می‌توانست معضل بیکاری را ریشه‌کن کند

خبرگزاری فارس: استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل و کشور گفت: پول اختلاس شده 3 هزار میلیارد تومانی می‌توانست در مسیر درست سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی صرف شده و برای همیشه معضل بیکاری جامعه را حل کند.

پول اختلاس شده می‌توانست معضل بیکاری را ریشه‌کن کند
حسن نوعی‌اقدم امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این میزان اختلاس در تاریخ اقتصاد کشور و نظام بانکی بی‌سابقه است به طوری که همین اختلاس‌ها سبب فساد در برخی از حوزه‌ها شده و کشور را با چالشی عظیم مواجه کرده است.
وی با یادآوری این که جایگاه مجلس در نظام اسلامی ما به عنوان کشوری مدعی دموکراسی جایگاهی والا به عنوان تعیین‌کننده خط و مشی دولت و حاکمیت است، گفت: بعد از نظام ولایی مجلس با قانون‌گذاری اهداف و راه‌ روشن را برای دولت و مسئولان تحریم کند و در کنار قانون‌گذاری نظارت بر حسن اجرای قانون نیز از وظایف اصلی مجلس است.
استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل و کشور خاطرنشان کرد: دولت باید مطیع مصوبات مجلس باشد و همانگونه که امام راحل گفته مجلس در راس امور است و دولت‌های ضعیف همیشه آرزو داشتند که مجلسی ضعیف‌تر از خود داشته باشند تا در تذکر، سوال و استیضاح نمایندگان با عملکرد ضعیف از پاسخگویی طفره بروند.
نوعی‌اقدم مجلس ضعیف را یکی از بدبختی‌های مردم ایران در طول تاریخ برشمرد و بیان داشت: ما در برخی از ادوار مجلس با ضعف‌هایی مواجه بودیم به طوری که همین ضعف‌ها سبب شده مجلس از ماهیت و اصالت خود دور شده و در حقیقت با تضعیف جایگاه خود کشور را نیز دچار برخی آفات و ضعف‌ها کند.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌ از دور ششم، تضعیف مجلس در کشورمان به شکل‌های مختلف آغاز شده به طوری که مجلس هشتم یکی از ضعیف‌ترین مجلس ادوار این کشور است که در حقیقت عده‌ای مطیع و فرمانبردار دولت در آن جمع شدند.
استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل و کشور با رد این حرکت که افرادی بخواهند نماینده  حامی دولت تشکیل دهند بیان داشت: چنین تشکلی بی‌معناست چرا که ما نماینده حامی مردم، نظام و ولایت می‌خواهیم نه حامی دولت که با برنامه‌ها و حرکت‌های غلط آن نیز همراهی کرده و حمایت کنیم.
نوعی‌اقدم با بیان این که از ماه‌ها پیش برخی از اقتصاددانان کشور فساد بزرگی چون اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی را در نظام اقتصادی پیشگویی و پیش‌بینی کرده بودند، گفت:‌ زمانی که جریان انحرافی 155 نماینده را در استان‌هات به عنوان کاندیدای طرفدار خود معرفی کرد چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شد تا با پول بیت‌المال بخواهند صحنه انتخابات را به صحنه صرف هزینه‌های هنگفت تبدیل کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده سابق اردبیل اضافه کرد: نماینده‌ای که با پول دولتی وارد پارلمان شود به یقین از سیاست و تصمیمات دولت حمایت می‌کند و تمام تلاش خود را به کار می‌‌گیرد تا از اهداف خود عدول کرده و در مسیر برآورده کردن اهداف دولت حرکت کند.
نوعی‌اقدم هرگونه سکوت و خرج کردن از جیب نظام و آبروی حاکمیت اسلامی را پسندیده ندانست و افزود: ما از برخی اقدامات مثبت و حرکات دولت خدمتگزار همچون پیشرفت‌های علمی، فناوری، نانو و تحولات اقتصادی مفید حمایت می‌کنیم اما برخی حرکت‌هایی که رفتار سیاسی تلقی می‌شود در حوزه خدمت‌رسانی به مردم قابل قبول نیست.
وی بسیاری از آمار و ارقام و ادعاهای دولت احمدی‌نژاد را بی‌پایه و اساس و عوام‌فریبی اعلام کرد و افزود: بلوف بزرگ دولت در ایجاد اشتغال 2.5 میلیون جوان ایرانی چیزی نیست که از دید عده‌ای کارشناسی و مسئله ارزیابی شده باشد در حالی که دولت اگر تمام توان خود را با شرایط اقتصادی تولید به کار گیرد تنها قادر است 300 هزار شغل را ایجاد کند.
این اقتصاد‌دان در پایان سخنان خود به بسیاری دیگر از حوزه‌های اجرایی غلط و نادرست به ویژه در هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: تا زمانی که ما نماینده متخصص، متعهد و با لیاقت راهی مجلس نکنیم تا اقدام دولت را خوب رصد نکند نباید انتظار داشته باشیم این ضعف‌ها به حداقل برسد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول