اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت و گو با فارس:

بانک سپه جایگزین بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی شد

خبرگزاری فارس: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت:بانک سپه برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی جایگزین بانک مسکن شد.

بانک سپه جایگزین بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی شد
عزیزاله مهدیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود:پنج بانک عامل صادرات ،ملت،ملی،رفاه کارگران و تجارت در کنار بانک سپه که امسال جایگزین بانک مسکن شده است اقدام به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی خواهند کرد.
وی ادامه داد:چون بانک مسکن پارسال به 200 هزار مسکن روستایی تسهیلات داده و امسال به مسکن مهر تسهیلات می دهد قرار شد تا امسال به مسکن روستایی تسهیلات پرداخت نکند.
مهدیان خاطر نشان کرد: در میان بانک های مورد اشاره تنها بانک سپه است که اقدام به ابلاغ پرداخت وام 10 میلیون تومانی ساخت سال جاری را به استان ها ابلاغ کرده است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت:این پنج بانک که هنوز پرداخت تسهیلات را به استان ها ابلاغ نکرده اند قرار است در نیمه دوم سال جاری پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی روستایی را به استان ها ابلاغ کنند.
وی در خصوص آخرین وضعیت ساخت 400 هزار مسکن روستایی که از سال گذشته آغاز شده است گفت:از سال 84 طبق مصوبه دولت قرار شد با اعطای تسهیلات 5 میلیون تومانی که هر سال 15 درصد به سقف این وام اضافه ‌شود، 200 هزار مسکن نوسازی و احداث شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته استثنائاً بر اساس دستور رئیس جمهوری قرار شد 400 هزار مسکن روستایی با اعطای تسهیلات بانکی نوسازی، بازسازی و احداث شود، این درحالی است که همه ساله 200 هزار مسکن روستایی نوسازی می شد.
مهدیان خاطر نشان کرد: از 400 هزار مسکن روستایی سال گذشته تاکنون 320 هزار واحد مسکونی برای اعطای تسهیلات با بانک ها قرارداد بسته‌اند و بانک ها نیز قول داده اند که تا پایان مهر ماه سال جاری باقی مانده 80 هزار مسکن روستایی را برای اعطای تسهیلات به پایان برسانند.
وی گفت:از ابتدای سال 84 که ساخت مسکن روستایی با اعطای تسهیلات آغاز شده است یک میلیون و 15 هزار مسکن روستایی با دریافت تسهیلات تکمیل و احداث شده است.
انتهای پیام/م  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول